گزارش دومین برنامه رصدی ضیافت اندیشه ۱۸ مرداد ۹۱ مشکین شهر

Alvars  5 18 91 (3)در این برنامه که دومین برنامه از سری برنامه های رصدی طرح ضیافت اندیشه دانشگاه محقق اردبیلی بود و هدف از آن آشنایی نزدیک با آیات عظمت و خلقت کیهان که بارها در قرآن کریم بدانها اشاره شده است و آشنایی و آموزش شرکت کنندگان با آسمان پرستاره شب و نحوه رصد آسمان با تلسکوپ و آموزش انواع مختلف جهت یابی در شب به وسیله ستارگان و بازدید از آثار طبیعی منطقه توریستی  آلوارس مهرگان سرعین بود. در این برنامه ۵۰ نفر از دانشجویان برادر حاضر در طرح حضور داشتند….

امشب طلب عشق زِدلدار کنیم

شیطان رجیم را سر دار کنیم

دعا کنیم تا امر فرجش اگر مهیا باشد

این بار کنار یار افطار کنیم / soha

در این برنامه که دومین برنامه از سری برنامه های رصدی طرح ضیافت اندیشه دانشگاه محقق اردبیلی بود و هدف از آن آشنایی نزدیک با آیات عظمت و خلقت کیهان که بارها در قرآن کریم بدانها اشاره شده است و آشنایی و آموزش شرکت کنندگان با آسمان پرستاره شب و نحوه رصد آسمان با تلسکوپ و آموزش انواع مختلف جهت یابی در شب به وسیله ستارگان و بازدید از آثار طبیعی منطقه توریستی  آلوارس مهرگان سرعین بود. در این برنامه ۵۰ نفر از دانشجویان برادر حاضر در طرح حضور داشتند

ساعت ۴ بعد از ظهر روز چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه از اردبیل راهی منطقه توریستی و گردشگری و بکر آلوارس سرعین شدیم. پس از طی مسافتی یک ساعته به پیست اسکی آلوارس رسیدیم . در این قسمت از منطقه اولین تله کابین استان قرار گرفته است. که در تابستان و زمستان پذیرای خیل عطیمی از گردشگران می باشد. پس از پارک اتوبوس در پارکینگ راهی بازدید از دریاچه آلوارس در نزدیکی های چشمه گور گور شدیم . لازم به ذکر است که منبع چشمه ای  آب معدنی معروف واتا از این حوزه تامین می گردد. گرچه حاضرین روزه بودند ولی زیبایی طبیعی منطقه چشم هر انسان صاحب فطرتی را می ربود و این موضوع حاضران را برای پیمودن مسیر تشویق می کرد.  پس از استراحتی کوتاه ، در همان قسمت با هماهنگی های به عمل آمده در داخل سایت باقی مانده و کمپ زدیم و پروژکتور های نوری را که آلودگی ایجاد می کردند خاموش کردیم. و پس از محیا سازی منطقه برای کمپینگ ، افراد حاضر در محل استقرار یافته و این همزمان بود با نغمه‌های ملکوتی اذان مغرب .
پس از رسیدن گروه تدارکات و پشتیبانی ، حاضرین افطاری نموده و به نماز و راز و نیاز پرداختند و سپس جناب آقای شجاع مدیر انجمن نجوم آسمان سبلان اردبیل ، به ارائه کارگاهی برای آشنایی با صورت‌های فلکی و اجرام سماوی پرداختند. بعد از آن حاضرین به رصد آسمان با تلسکوپ پرداختند. سرمای هوا اندک اندک بر گرمای دوستانه محفل نجومی ما غالب شد ولی تدبیر دوستان ما در انجمن نجوم بود که باعث شد این سرما دیری نپاید و با  ادوات جدید گرمایشی مخزان باز اختراع جدید آقای شجاع این سرما از بین برود. تا نزدیکی های صبح مشغول رصد و صحبت های دوستانه و علمی بودیم . سرانجام از طبیعت پر رمز آسمان شب جدا شده و راهی شهر اردبیل شدیم در میانه های راه مشکلی فنی برای اتوبوس پیش آمد که بازگشت ما را با تاخیری یک ساعته مواجه ساخت ولی خوشبختانه به موقع به مقصد رسیدیم.
در پایان جای دارد از تمامی‌عزیزانی که یار و همراه ما در اجرای این برنامه بودند به ویژه نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی و جناب آقای رضا شجاع و رضا احدی ، تقدیر و تشکر نماییم.
سپاس
دبیر انجمن نجوم اردبیل

تصاویر برنامه از آقای رضا احدی:

Alvars  5 18 91 (2)

Alvars  5 18 91 (3)

Alvars  5 18 91 (4)

Alvars  5 18 91 (10)

Alvars  5 18 91 (5)

Alvars  5 18 91 (7)

Alvars  5 18 91 (8)

Alvars  5 18 91 (9)

بایگانی شمسی

یک فکر در مورد “گزارش دومین برنامه رصدی ضیافت اندیشه ۱۸ مرداد ۹۱ مشکین شهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *