گزارش اردوی رصد ۲۷تیر۹۳ آبیبیگلو

sabalansksdijfgاردوی رصدی رمضانه انجمن در  روز جمعه ۲۷ تیرماه ۱۳۹۳ به مقصد آببیگلو برگزار شد.

این برنامه  با هدف رصد بارش های شهابی تیر ماه ۱۳۹۳ و راه اندازی برنامه های کارگروه رصد انجمن در نزدیکی آببیگلوی نمین برگزار شد. برنامه از ساعت ۱۶ شروع شد، در ابتدا از طبیعت جنگلی این منطقه بازدید بعمل آمده و حاضران راهپیمائی ۱ ساعته ای را در منطقه داشتند و پس از اسکان در سایت مناسب رصدی در داخل  جنگل از کارگاه‌های علمی‌که توسط آقای رضا شجاع برگزار شد؛ استفاده شد و در ادامه کارگروه عکاسی  با حضور آقای نادر جمشیدی به اجرای برنامه‌های خود پرداختند. سپس تا پاسی از شب اعضای حاضر در برنامه به رصد با تلسکوپ های موجود مشغول بودند. پس از طلوع آفتاب و استراحت حاضرین راهپیمائی به سمت جنگل های اطراف انجام شد.

 در پایان برنامه از تمامی‌دوستانی که یار و همراه ما در اجرای این برنامه بودند تقدیر و تشکر مینماییم به ویژه آقایان نادر جمشیدی و آقای قلیزاده که در حمل و نقل شرکت کنندگان کمک نمودند.

با سپاس – کارگروه رصد آسمان و رویت هلال ماه

تصاویر : 

3 (Copy) 1 (Copy) 2 (Copy)

تصاویر از آقایان رضا احدی و علی منافزاده

بایگانی شمسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حضور اعضای انجمن نجوم اردبیل در کنفرانس بین المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی

دکتر سالار عباسوند و صداقت به نمایندگی از انجمن نجوم آسمان سبلان اردبیل در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها که در پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار گردید
ادامه مطلب

دانش آموزان مدرسه راهیان صادق اردبیل به همراه دبیران از دفتر انجمن نجوم اردبیل (آسمان سبلان) بازدید کردند

این برنامه با سخنرانی مختصر در مورد معرفی انجمن نجوم اردبیل، تاریخچه و فعالیتهای ان آغاز شد. در ادامه برنامه آقای سالار عباسوند و آقای علی اردیبهشتی به سوالات نجومی دانش آموزان پاسخ دادند. در انتهای برنامه با استفاده از فیلتر متصل به تلسکوپ، رصد لکه های خورشیدی انجام شد.
ادامه مطلب