گزارش بیستمین باشگاه نجوم اردبیل

بیستمین گردهمایی علمی نجوم اردبیل با موضوع سیاره مریخ و فیزیک کره ماه از ساعت ۱۶ الی ۱۸:۳۰ در سالن آمفی تئاتر کتابخانه شهید مطهری اردبیل توسط انجمن ستاره شناسان کیهان بیکران و با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی اردبیل و اداره کل ورزش و  جوانان اردبیل با هدف ترویج علم در بین عموم مردم برگزار شد.

برنامه با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط آقای علیرضا علیمی آغاز شد. سپس مجری خوش لحن برنامه جناب آقای نادر جمشیدی به ارایه سین برنامه و خوش آمد گویی پرداختند در ادامه برنامه مقاله اول توسط خانم ویدا رضایی با موضوع سیاره مریخ ارایه شد. در این مقاله به فیزیک سیاره مریخ و ویژگی های حرکتی و مداری و مأمورت های فضایی به سمت مریخ پرداخته شد.

پس از پخش کلیپ مستند زندگی در فضا،  ‌مقاله دوم با عنوان کره ماه توسط آقای علی آقادده زاده ارایه شد در این مقاله نیز به تئوری های پیدایش کره ماه و ویژگی های فیزیکی و مداری کره ماه تنها قمر کره زمین پرداخته شد و در ادامه مسابقه نجومی‌ماه توسط آقای نادر جمشیدی مجری توانمند برنامه ارایه شد و سپس  نوبت به بخش معرفی کتاب رسید، کتاب های این ماه با عنوان ۱- فیزیک دانان غربی و مسئله خداباوری (انتشارات کانون اندیشه جوان/مهدی گلشنی) و ۲- مسئله آغاز از دیدگاه کیهان شناسی نوین و حکمت متعالیه (انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی/پیروز فطورچی) بود که کتاب فیزیک دانان غربی و مسئله خداباوری رو میتونید از لینک ای که در پایان این متن آمده است آنلاین مطالعه نمایید.

در ادامه گردهمایی آقای رضا احدی دبیر انجمن به ارایه گزارش شش ماهه فعالیت ها و برنامه ها و دستاوردهای انجمن پرداختند که با استقبال حضار مواجه شده .(به زودی فایل گزارش در سایت قرار داده خواهد شد.) سپس بخش جدیدترین اخبار علمی و نجومی ‌توسط دبیر سرویس خبری انجمن سرکار خانم نگین عباسوند اجرا شد و در بخش پایانی با قرعه کشی از دو نفر از حضاری که در مسابقه نجومی‌ماه شرکت کرده بودند؛ با اهدای جوایزی تقدیر شد. در پایان از تمامی‌دوستانی که یار و همراه ما در اجرای این برنامه بودند تقدیر و تشکر می‌نماییم.

مقالات ارایه شده:

 لینک دانلود کتاب ها:

 

برنده قرعه کشی سوال مسابقه:

  • آقایعلیرضا علیمی
  • آقای یاور خدمتی

برنده تکمیل فرم نظرسنجی:

  • آقای یاور خدمتی
  • آقای بهمن کمالی

 

تصاویر برنامه:

20 ACA sabalansky  (3) (Copy) 20 ACA sabalansky  (2) (Copy) 20 ACA sabalansky  (1) (Copy)

بایگانی شمسی

5 نظر درباره “گزارش بیستمین باشگاه نجوم اردبیل

  1. سلام
    بیستمین همایش هم خوب برگزار شد خسته نباشید.
    ولی ای کاش یه مواردهایی رو رعایت کنین :
    ۱-لطفاً و خواهشن همه دست اندرکاران در روز همایش لباس رسمی بپوشن.
    ۲-یه کارت پرسنلی تهیه بشه و میزبانان همایش مثل سایر همایش ها از آویز استفاده کنن.
    ۳-هنگام درج زمان و مکان همایش ماهانه در سایت دستور جلسه رو نیز بزارین و اگه میشه با زمانبندی درج بشه این عمل و حرکت منظم و دقیق بودنتون نشون می ده
    ۴-ارائه مطلب کارگروه ها رو اول برنامه بزارین نه در آخر که باعث بشه طرف ارائه کننده تند تند بخونه و ارزش کارش بیاد پایین.
    ۵-از اساتید دانشگاه که مرتبط با نجوم(یا رشته های مرتبط) باشه دعوت کنین.
    ۶-عملکرد یا گزارش انجمن رو هم تو سایت بزارین.
    ۷-امکاناتی رو مهیا کنین تا کسانی که عکس های همایش ها یا فیلم ها رو خواستن به سهولت در دسترس قرار بگیره.
    من خیلی به انجمن علاقه دارم واسه همین این طوری مطالب بیان کردم.امید وارم بنده رو ببخشین.
    و امید وارم همیشه در پناه حق باشید و روزی برسه این همایشها ملی و جهانی برگزار بشه.
    ارادتمند شما!

  2. سلام خدمت اقای اسماعیل زاده و بسیار خوشحالم که حضار برنامه اینطور از برنامه خودشون صحبت میکنن –
    ۱-عرض کنم موضوع دعوت از اساتید نجوم استان برای جلسات اینده در نظر گرفته شده همانطور که قبلا هم این برنامه داشتیم ۲-عکس های باشگاه که هستند و این امکان هم گذاشته شده که مقالات دانلود کرد
    ۳-مورد سومی که هم فرمودید از باشگاه بیستم اجرا شد
    موارد بعدی هم به ترتیب سعی میکنیم اجرا بکنیم
    بسیار متشکرم از حضورتون در بیستمین باشگاه نجوم و همچنین نظرات ارزشمند جنابعالی
    مطمئنا با همکاری شما بزرگواران برنامه های بیشتر و بهتری خواهیم داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حضور اعضای انجمن نجوم اردبیل در کنفرانس بین المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی

دکتر سالار عباسوند و صداقت به نمایندگی از انجمن نجوم آسمان سبلان اردبیل در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها که در پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار گردید
ادامه مطلب

دانش آموزان مدرسه راهیان صادق اردبیل به همراه دبیران از دفتر انجمن نجوم اردبیل (آسمان سبلان) بازدید کردند

این برنامه با سخنرانی مختصر در مورد معرفی انجمن نجوم اردبیل، تاریخچه و فعالیتهای ان آغاز شد. در ادامه برنامه آقای سالار عباسوند و آقای علی اردیبهشتی به سوالات نجومی دانش آموزان پاسخ دادند. در انتهای برنامه با استفاده از فیلتر متصل به تلسکوپ، رصد لکه های خورشیدی انجام شد.
ادامه مطلب