گزارش بیست و دومین باشگاه نجوم اردبیل

  بیست و دومین باشگاه نجوم اردبیل در دوبخش الف- تاریخ علم نجوم ب- مبانی جست و جوی حیات های بیگانه از ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ در سالن کنفرانس استادیوم رضازاده اردبیل؛ توسط انجمن ستاره شناسان کیهان بیکران و با همکاری اداره کل ورزش و  جوانان اردبیل- معاونت امور فرهنگی وجوانان و با هدف ترویج علم در بین عموم مردم برگزار شد.

   در ابتدای برنامه آقای نادر جمشیدی به عنوان مجری و مدیر جلسه به ارایه سین برنامه و خوش آمد گویی پرداختند. و در ادامه  آقای عبداللهی از اعضای کارگروه تاریخ علم انجمن کاوشگران کیهان بیکران آسمان سبلان به ارایه مطالب خویش با عنوان تاریخ عمل در تمدن های کهن پرداختند سپس کلیپی از تصاویر نجومی برای حضار پخش شد و  در ادامه آقای مجید سکنایی از اعضای کارگروه تاریخ علم انجمن به بررسی موشکافانه تر تاریخ علم ” نجوم ” در قرون گذشته و همچنین دانشمندان مطرح در زمینه پژوهشهای نجومی در طول تاریخ پرداختند. معرفی کتاب های تاریخ علم در حوزه نجوم بخش دیگری از ارایه های فوق بود. البته شیوه ارایه جدید نوع جدید از کارگروه تاریخ علم می باشد که شامل یک قسمت عمومی و یک قسمت تخصصی خواهد بود.

   در ادامه قسمت اول ویدئو کلیپ “باشگاه نجوم اردبیل”  که به همت آقای مجید سکنایی و بخش روابط عمومی انجمن تهیه شده بود برای حضار پخش شد. در این کلیپ افراد حاضر در باشگاه های پیشین به ارایه نظرات خود در مورد باشگاه و انجمن  می پردازند.

   در ادامه گردهمایی آقای علی آقادده زاده از اعضای کارگروه های پژوهشی انجمن به ارایه مقاله خود با عنوان “در جست و جوی حیات فرازمینی” پرداختند. سپس از حضار پذیرایی بعمل آمده و سوالات مسابقه نجومی‌ماه برای حضار بنمایش درآمد و در ادامه گردهمایی جدیدترین اخبار نجومی ماه که به همت خانم نگین عباسوند آماده شده بود؛ ارایه گردید. سپس آقای رضا احدی دبیر انجمن به توضیح جواب سوالات مسابقه نجومی‌ این باشگاه پرداختند و در بخش پایانی از تعدادی ازحضار که در مسابقه نجومی این ماه شرکت کرده بودند و ارایه دهندگان مقالات؛ با اهدای جوایزی نفیس، تقدیر شد. همچنین گواهی نامه های افرادی که در کارگاه های آموزشی انجمن در تابستان و پاییز ۱۳۹۳ شرکت نموده بودند به ایشان توسط آقای عبداللهی، اهدا شد.

   در پایان از تمامی‌دوستانی که یار و همراه ما در اجرای این برنامه بودند تقدیر و تشکر می‌نماییم. لطفا ما را با نظرات خودتان در زمینه اجرای باشگاه های نجوم اردبیل در اجرای هرچه بهتر این برنامه ها یاری فرمایید.

لینک دانلود مقالات:

برنده قرعه کشی سوال مسابقه:

  • خانم ویدا صالحی

برنده تکمیل فرم نظرسنجی:

  • آقای جعفر حکمت

 

تصاویر: (لطفا برای مشاهده تصاویر در سایز بزرگتر روی تصاویر کلیک نمایید):

 

IMG_6241 (Copy)

IMG_6246 (Copy)

IMG_6231 (Copy)

IMG_6233 (Copy)

بایگانی شمسی

2 نظر درباره “گزارش بیست و دومین باشگاه نجوم اردبیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حضور اعضای انجمن نجوم اردبیل در کنفرانس بین المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی

دکتر سالار عباسوند و صداقت به نمایندگی از انجمن نجوم آسمان سبلان اردبیل در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها که در پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار گردید
ادامه مطلب

دانش آموزان مدرسه راهیان صادق اردبیل به همراه دبیران از دفتر انجمن نجوم اردبیل (آسمان سبلان) بازدید کردند

این برنامه با سخنرانی مختصر در مورد معرفی انجمن نجوم اردبیل، تاریخچه و فعالیتهای ان آغاز شد. در ادامه برنامه آقای سالار عباسوند و آقای علی اردیبهشتی به سوالات نجومی دانش آموزان پاسخ دادند. در انتهای برنامه با استفاده از فیلتر متصل به تلسکوپ، رصد لکه های خورشیدی انجام شد.
ادامه مطلب