گزارش بیست و سومین  باشگاه نجوم اردبیل

باشگاه نجوم اردبیل پس از یک ماه تعطیلی و با تاخیر یک ماهه توسط انجمن کاوشگران کیهان بیکران آسمان سبلان و با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل و ستاد استهلال اردبیل برگزار شد. موضوع باشگاه این ماه شناخت اقمار زمین بود که در تاریخ ۲۱ اسفند ماه ۱۳۹۳ از ساعت ۱۶ الی ۱۸ در سالن کنفرانس استادیوم رضازاده اردبیل با هدف ترویج علم نجوم در بین عموم مردم برگزار شد.

پس از ارایه سین برنامه توسط مجری برنامه آقای نادر جمشیدی برنامه با ارایه مقاله ای درباره اقمار زمین توسط مسئول کارگروه تخصصی استهلال انجمن کاشگران کیهان بیکران آغاز شد. در این مقاله به انواع قمر در زمین و قمر های معروف منظومه شمسی و اقمار طبیعی و مصنوعی و قمر دوم زمین (Cruithne) و به ارایه توضیحاتی مختصر درباره ساختار و دینامیک و رویت اهله ماه پرداخته شد. در پایان مقاله حاضران به همراه ارایه دهنده مقاله به بحث درباره اقمار زمین پرداختند.

Cruithne ardabil

سپس کلیپی نجومی پخش شد. در ادامه آقای عبداللهی از اعضای کارگروه تخصصی تاریخ نجوم مقاله خود را ارایه نمودند. سپس از حضار پذیرایی بعمل آمده و سوالات مسابقه نجومی‌ماه برای حضار بنمایش درآمد.در ادامه آقا رضا با همکاری خانم نگین عباسوند به ارایه جدیدترین اخبار و رویداد های نجومی پرداختند و در بخش پایانی از تعدادی از حضاری که در مسابقه نجومی‌ماه شرکت کرده بودند؛ با اهدای جوایزی تقدیر شد. در پایان از تمامی‌دوستانی که یار و همراه ما در اجرای این برنامه بودند تقدیر و تشکر می‌نماییم.

برنده قرعه کشی سوال مسابقه:

  • آقای عبداللهی

برنده تکمیل فرم نظرسنجی:

  • خانم زینب اصولی
  • آقای رضا فرج اللهی

لطفا برای دانلود پاور پوینت مقاله اقمار زمین و رویت هلال ماه توسط کارگروه تخصصی استهلال اردبیل اینجا کلیک نمایید.

 

تصاویر برنامه:

23TH Ardabil Astronomy Club Sabalansky (4) 23TH Ardabil Astronomy Club Sabalansky (2) 23TH Ardabil Astronomy Club Sabalansky (1)

بایگانی شمسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حضور اعضای انجمن نجوم اردبیل در کنفرانس بین المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی

دکتر سالار عباسوند و صداقت به نمایندگی از انجمن نجوم آسمان سبلان اردبیل در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها که در پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار گردید
ادامه مطلب

دانش آموزان مدرسه راهیان صادق اردبیل به همراه دبیران از دفتر انجمن نجوم اردبیل (آسمان سبلان) بازدید کردند

این برنامه با سخنرانی مختصر در مورد معرفی انجمن نجوم اردبیل، تاریخچه و فعالیتهای ان آغاز شد. در ادامه برنامه آقای سالار عباسوند و آقای علی اردیبهشتی به سوالات نجومی دانش آموزان پاسخ دادند. در انتهای برنامه با استفاده از فیلتر متصل به تلسکوپ، رصد لکه های خورشیدی انجام شد.
ادامه مطلب