گزارش بیست و یکمین باشگاه نجوم اردبیل

بیست و یکمین باشگاه نجوم اردبیل با عنوان ساختار سنسور های پردازش تصویر و با ارایه آقای پویا شادبان بابائی از ساعت ۱۷ الی ۱۸:۳۰ در سالن کنفرانس استادیوم رضا زاده اردبیل توسط انجمن ستاره شناسان کیهان بیکران و با همکاری اداره کل ورزش و  جوانان اردبیل- معاونت جوانان و امور فرهنگی ،  با هدف ترویج علم در بین عموم مردم برگزار شد

باشگاه نجوم مهرماه با تأخیری ۱ روزه در اول آبان ماه ماه ۱۳۹۳ برگزار شد. برنامه با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط آقای علیرضا علیمی آغاز شد. سپس مجری خوش لحن برنامه جناب آقای نادر جمشیدی به ارایه سین برنامه و خوش آمد گویی پرداختند.

آقای پویان شادبان بابائی مقاله خود را با عنوان ساختار سنسور های عکاسی در پردازش تصویر ارایه دادند که مورد توجه بسیار حضار قرار گرفت. در این ارایه ایشان ساختار فیزیکی سنسور ها ی CCD و CMOS رو توضیح و عملکرد آنها را کالبد شکافی کردند. همچنین تاریخچه فعالیت های تصویر برداری الکتریکی رو توضیح و به پدیده فتو الکتریک اشاره نمودند. در پایان مقاله ایشان به پرسش های متعدد حضار پاسخگو بودند. حضار تقاضای ارایه قسمت های دیگر مقاله را در باشگاه های بعدی از ایشان خواستار شدند.

سپس از کلیپی با عنوان زندگی در فضا از سری کلیپ های فضایی که انفورماتیک انجمن آماده شده پخش شد. در ادامه آقای نادر جمشیدی مسئول کارگروه تخصصی عکاسی نجومی به توضیح ساختار دوربین های عکاسی پرداخته و راهکار های عکاسی از ماه رو با یک نمونه موردی توضیح دادند.

سپس از حضار پذیرایی بعمل آمده و سوالات مسابقه نجومی ماه برای حضار بنمایش درآمد و سپس  نوبت به بخش معرفی کتاب رسید، کتاب های این ماه با عنوان ۱- از زروان تا مهبانگ {آشنایی با کیهان شناسی نوین/دکتر رضا منصوری} ۲-واژه نامه نجوم {محمد تقی میرترابی و شادی حامدی آزاد} ۳- چهار سال در وزارت عتف {دکتر رضا منصوری} بود که شما میتوانید سومین کتاب را به صورت آنلاین از لینکی که در پایان این مقاله قرار داده شده است دانلود نمایید.

در ادامه گردهمایی آقای رضا احدی دبیر انجمن به توضیح جواب سوالات مسابقه نجومی این باشگاه پرداختند سپس بخش جدیدترین اخبار علمی و نجومی ‌توسط آقای سالار عباسوند معاون علمی-پژوهشی انجمن اجرا شد و در بخش پایانی از تعدادی ازحضاری که در مسابقه نجومی‌ماه شرکت کرده بودند؛ با اهدای جوایزی تقدیر شد.

در پایان از تمامی‌دوستانی که یار و همراه ما در اجرای این برنامه بودند تقدیر و تشکر می‌نماییم.

لینک دانلود کتاب ها:

برنده قرعه کشی سوال مسابقه:

  • آقای عبداللهی

برنده تکمیل فرم نظرسنجی:

  • بهنام مهرزادفر
  • یاور موسوی

 

تصاویر: (لطفا برای مشاهده تصاویر در سایز بزرگتر روی تصاویر کلیک نمایید)

21th (2) 21th (3) 21th (4) 21th (6)

تصاویر از آقای بابک آزاد

بایگانی شمسی

یک فکر در مورد “گزارش بیست و یکمین باشگاه نجوم اردبیل

  1. برنده تکمیل فرم نظرسنجی یا بهترین تکمیل کننده فرم نظرسنجی همانطور که به اطلاع رسید روز دوشنبه به اطلاع خواهد رسید-برنجیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *