گزارش جشنواره آسمان سبلان شماره ۲

در ادامه برنامه های رصد داخل شهر دومین برنامه رصد پاییزی با هدف آشنایی بیشتر و بهتر مردم با آسمان شب و نجوم و همچنین خسوف ۱۹ آذر (ویژه برنامه خسوف)، در ۱۷ اذرماه در پارک معلم برگزار شد… 

در ادامه برنامه های رصد داخل شهر دومین برنامه رصد پاییزی با هدف آشنایی بیشتر و بهتر مردم با آسمان شب و نجوم و همچنین خسوف ۱۹ آذر ، در ۱۷ اذرماه در پارک معلم برگزار شد.

این برنامه پنجشنبه ۱۷ آذر سال ۹۰ از ساعت ۱۸ الی ۲۱ با جمع اعضا و افراد علاقه مند هرچند در هوایی سرد اما با شور و گرمای خاصی برگزار شد.

موضوع امشب ما درباره خسوف ۱۹ آذر بود که به دلیل ابری بودن هوا در ۱۹ آذرماه ، تصمیم گرفتیم تا در این روز بیشتر به موضوع ماه و خسوف بپردازیم و در این شب ماه موقعیت خوبی برای رصد و عکاسی داشت که حاضرین هیچ فرصتی را برای عکسای از ماه از دست ندادند، و عکسهای زیبایی از سطح زیبای ماه ثبت کردند و کارشناسان انجمن به ارائه توضیحاتی درباره ماه و دلایل ماه گرفتگی پرداختند همچنین افرادی جدید و چهره های تازه نسبت به برنامه های قبلی به جمع ما پیوسته بودند و این باعث می شد تا برنامه از تکراری و یکنواخت بودن خارج شده و افراد حاضر سوالات جدیدی را مطرح میکردند که جواب به این سوالات ، بحث های جالبی ایجاد می کرد. طبیعی است که افراد علاقه مند به نجوم اگر در برنامه های متوالی شرکت کنند می توانند اطلاعات خوبی را درباره رصد آسمان و نجوم آماتوری کسب کنند ، چرا که هر شب در مورد یک موضوع نجومی بحث و تبادل نظر داریم.

زمان و مکان برگزاری همه ی این برنامه ها از طریق همین وبلاگ و شماره اطلاع رسانی انجمن بصورت پیامک به اطلاع اعضای انجمن و عموم مردم میرسد . شما می توانید با پیگیری اخبار انجمن از طریق وبلاگ یا عضویت در انجمن از زمان برنامه های بعدی اطلاع دقیق حاصل فرمایید.

به امید دیدار شما در برنامه های بعدی

با سپاس از حسن توجه شما

تصاویر برنامه:

بایگانی شمسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *