گزارش هفدهمین باشگاه نجوم و شب یوری

Picture8انجمن ستاره شناسان کیهان بیکران طبق روال هر ماهه,۲۸ فروردین۱۳۹۳ هفدهمین باشگاه نجوم اردبیل را در سالن بیضاء کتابخانه شهید مطهری با موضوع “شب یوری گاگارین” و با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل و مسئولین محترم کتابخانه شهید مطهری و اداره کل ورزش و جوانان اجرا کرد , این ویزه برنامه ساعت۱۶ با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود ملی آغاز گردید و…

پس از خیر مقدم و خوش آمدگویی خدمت حضار برنامه توسط آقای نادر جمشیدی مجری خوش کلام برنامه , موضوع سخنرانی اول در باب هفته جهانی نجوم و برنامه های انجمن نجوم اردبیل در این هفته بود سپس مقاله اول تحت عنوان چرخه های خورشیدی در سال ۲۰۱۱ [Interaction Between Geo-effective Events and Structures In 2011 (Solar Cycle 24)] توسط جناب آقای آرمین نبی زاده دانشجوی کارشناسی ارشد اخترفیزیک دانشگاه تبریز و عضو مرکز اخترفیزیک مراغه بود که به توضیح ساختار خوشید و مشخصات موج های خارج شده از آن و تاثیر آن در ایجاد شفق های قطبی و…  پرداختند که مورد توجه حضار قرار گرفت.

   در ادامه کلیپی تحت عنوان ” آسمان زیبای من ” که با همکاری آقای شهریار کریمی و حامد جهانگیری  آماده شده بود با صدای آقای همایون شجریان پخش شد. پس از کلیپ, مقاله دوم تحت عنوان زحل (از سری مقالات منظومه شمسی) توسط جناب  آقای مهندس علی آقادده زاده اجرا گردید و به ساختار و تحولات زحل در از آغاز پیدایش تا کنون پرداخته شد.

   در قسمت بعدی برنامه سوال مسابقه نجومی این ماه پخش شد و در انتهای برنامه به قید قرعه جوایزی تقدیم حضار گردید پس از سوال مسابقه باشگاه۱۷ ام بخش تاریخ علم توسط  جناب آقای حامد جهانگیری از دانشمند معاصرایرانی  سرکار خانم آزاده  تبازاده که از سازمان فضایی ناسا می باشد؛ ارایه گردید. بخش بعدی توسط جناب آقای استاد عظیم عبداللهی -دبیران بازنشسته و پیشکسوت آموزش و پرورش اردبیل – تحت عنوان” تعالی و عقلانیت” ایراد فرمودند. قسمت پایانی برنامه با عنوان اخبار علمی- نجومی توسط جناب آقای نادر جمشیدی اجرا گردید , همچنین پس از اخبار علمی و وقایع نجومی فروردین۹۳ جوایزی به قید قرعه به شرکت کنندگان مسابقه نجومی و لوح سپاس به رسم یادگار از طرف انجمن ستاره شناسان کیهان بیکران به ارائه دهندگان مقالات اهدا شد.

در پایان ازهمکاری و مشارکت:  نهاد کتابخانه های عمومی استان اردبیل و مدیریت محترم آن نهاد جناب آقای سفیدی و مسئولان کتابخانه شهید مطهری اردبیل و مسئولان اداره ورزش و جوانان اردبیل و اعضای محترم انجمن ستاره شناسان کیهان بیکران به ویژه آقای یجاد خوب کمال تشکر و قدردانی را داریم.

نویسنده: دبیر اجرایی باشگاه نجوم اردبیل

——————————————–

«برندگان قرعه کشی باشگاههفدهم ۱۳۹۳/۰۱/۲۸»

◄ تکمیل فرم نظرسنجی:  آرش داوریار

——————————————–

لینک دانلود مقالات ارایه شده: 

◄ مقاله اقای آرمین نبی زاده با عنوان چرخه های خورشیدی

◄ مقاله آقای علی آقا دده زاده با عنوان سیاره زهره

——————————————–

پوستر برنامه:

Slide1

—————————————

تصاویر برنامه:

17aca (1) 17aca (2) 17aca (3)

 17aca (4)

17aca (6)

تصاویر برنامه : آقای شهرام اسدی آذر

بایگانی شمسی

یک فکر در مورد “گزارش هفدهمین باشگاه نجوم و شب یوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *