گزارش ویژه برنامه شب یوری در اردبیل

به مناسبت گرامیداشت سفر اولین انسان به فضا در ۱۲ آوریل سال ۱۹۶۱ در ۵۱ سال پیش انجمن نجوم اردبیل هم همانند سایر گروه های نجومی در بیش از ۷۵ کشور جهان ، همزمان ویژه برنامه ای برگزار نمود….

 

 به مناسبت گرامیداشت سفر اولین انسان به فضا در ۱۲ آوریل سال ۱۹۶۱ در ۵۱ سال پیش انجمن نجوم اردبیل هم همانند سایر گروه های نجومی در بیش از ۷۵ کشور جهان ، همزمان ویژه برنامه ای برگزار نمود.

در این برنامه که در ۱۲ آوریل سال ۲۰۱۲ (۲۴ فروردین ۱۳۹۱) در ۷۵ کشور جهان و هم زمان از ساعت ۲۰ الی ۲۱:۳۰ در پارک معلم اردبیل در حال برگزاری بود انجمن نجوم اردبیل تلاش نمود تا به معرفی این برنامه و برنامه شب یوری با بخش بروشور های ویژه ای که از قبل آماده شده بود و سخنرانی مختصر و مفیدآقای دبیر در مورد تایخچه سفر انسان به فضا و آشنا ساختن مردم عادی با نجوم و فضا و اولین انسانی که به فضا رفت (یوری گاگارین) ؛ بپردازد. در ادامه حاضرین با قسمتی از دستاورد های فضایی جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر آشنا شدند. متاسفانه به دلیل ابری بودن هوا برنامه رصد ایستگاه فضایی و ماهواره ها و سیارات منظومه شمسی لغو شد و برنامه نیم ساعت زود تر در ساعت ۲۱ به پایان رسید. و در چنین شبی در کنار هم جمع شدیم تا دستاورد های بشریت را در عرصه فضا ذاکر باشیم.

با سپاس

روابط عمومی انجمن ستاره شناسان کیهان بیکران(آسمان سبلان)

www.sabalansky.com

لینک اطلاعیه برنامه در پرتال بین المللی برنامه

تصاویر برنامه :

با تشکر از آقای علی عصایی جهت تهیه و ارسال تصاویر

بایگانی شمسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *