گزارش چهاردهمین گردهمایی نجوم ۹۲/۹/۳۰

Picture8پیشاپیش فرارسیدن اربعین حسینی(ع) را خدمت تمامی عاشقان ولایت و امامت تسلیت عرض منماییم . همزمان با انقلاب زمستانی  و مصادف با شب یلدا (چیله گئجسی)  و اوج بارش برف زمستانه و سرمای زیر صفر درجه سانتی گراد در اردبیل طبق روال هر ماهه برنامه باشگاه نجوم اردبیل را برای علاقه مندان به دانش جذاب نجوم در مورخه ۳۰ آذرماه ۱۳۹۲ در سالن کنفرانس استادیوم رضازاده اردبیل که مصادف با ۶ سالگی باشگاه نجوم اردبیل و چهاردهیمن برنامه از سری جدید باشگاه های نجوم اردبیل می باشد را با عنوان چیله گئجسی؛ برگزار نمودیم.

این برنامه با هدف ارایه جدیدترین اخبار در حوزه نجوم و هوافضا و ارایه مقالات جدید در مورد دانش پایه نجوم و استفاده از  دستاورد های کارگروه های تخصصی و مطالب اساتید دانشگاه و انجمن های نجوم سطح شهر  برگزار شد که انجمن ستاره شناسان کیهان بیکران (آسمان سبلان) و با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل و کمیته اجرایی باشگاه نجوم اردبیل و سازمان مردم نهاد ایران زمین برنامه را از ساعت ۱۵:۴۵ الی ۱۸ برگزار نمود.

پس از قرائت قرآن کریم و ارایه مختصر روند سین برنامه توسط مجری برنامه (آقای نادر جمشیدی) ،در کارگاه بعدی  به معرفی فلسفه شب چله و بررسی علمی شب یلدا و طولانیترین شب سال از دیدگاه نجوم  پرداخته شد و در مورد جدیدترین دنباله دار ها مطالبی را ارایه داده و تصاویر ثبت شده در کارگروه عکاسی انجمن از دنباله دار لاوجوی را تحلیل شد. پس از ایسن مقاله کلیپی در مورد پرتاب محموله زیستی توسط سازمان فضایی ایران به فضا پخش شد. پس از کلیپ بحثی در مورد توان علمی ایران در زمینه فناوری های فضایی انجام شد.

در ادامه آقای علی محفوظی دبیر سازمان مردم نهاد ایران زمین و دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات دانشگاه محقق اردبیلی به ارایه مقاله خود با عنوان شب یلدا پرداختند که ایشان به توضیح مفاهیم و تاریخچه شب چله و آداب و رسوم اقوام و ملل مختلف در این شب پرداختند که مورد توجه حضار قرار گرفت.

پس از استراحتی کوتاه و پذیرایی؛ بخش شیرین و جذاب جدیدنرین اخبار دنیای ستاره شناسی و فضا توسط دبیر سرویس خبری این انجمن خانم نگین عباسوند ارایه شد که مورد توجه حضار قرار گرفت.

بخش پایانی این برنامه طبق روال باشگاه های قبلی به بحث آزاد اختصاص یافت که در این قسمت حضّار با هدایت یکی از مسئولان کارگروه های تخصصی انجمن به تجزیه و تحلیل و نقد موضوعات مختلف نجومی می پردازند. موضوع این ماه بررسی شیوه های رشد و ارتقای توانمندی های انجمن در بعد های مختلف انجمن می باشد که افراد حاضر به ارایه نظرات ، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند که راه حل های ارایه شده ثبت و در قالب یک طرح عملیاتی برای اجرایی شدن به شورای مرکزی انجمن ارسال شد.

در پایان از تمامی‌دوستان عزیزی که یار همراه ما در اجرای این برنامه بودند به ویژه آقایان نادر جمشیدی و حامد جهانگیری و نوید محمد نیا و تاجمهر و مسئولین محترم اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل و کادر زحمتکش استادیوم رضازاده اردبیل و کمیته اجرایی باشگاه نجوم و هوافضای اردبیل تقدیر و تشکر می نماییم.

————————————-

لینک های مرتبط:

————————————-

«برندگان این برنامه»

تکمیل فرم نظرسنجی: ؟به زودی اعلام خواهد شد.

————————————-

نمونه پوستر برنامه:

Slide1 

————————————–

تصاویر برنامه :

IMG_4487

تصویر عوامل اجرایی چهاردهمین باشگاه نجوم اردبیل

IMG_4479

تصاویر برنامه از آقای حامد جهانگیری

بایگانی شمسی

یک فکر در مورد “گزارش چهاردهمین گردهمایی نجوم ۹۲/۹/۳۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *