گزارش بیست و چهارمین باشگاه نجوم اردبیل

بیست و چهارمین باشگاه نجوم اردبیل در ۱ مرداد ماه ۱۳۹۴ با تلاش کمیته اجرایی باشگاه نجوم اردبیل در انجمن کاوشگران کیهان بیکران آسمان سبلان و با همکاری اداره کل ورزش و جوانان اردبیل از ساعت ۱۸ الی ۲۱ در سالن کنفرانس استادیوم رضازاده اردبیل با هدف ترویج علم نجوم در بین عموم مردم برگزار گردید.

اولین باشگاه نجوم تابستانه اردبیل با حضور تعداد کثیری از علافه مندان و کارشناسان نجوم و فیزیک با همت کمیته اجرایی این باشگاه با سه مقاله و بخش های مختلف برگزار شد که در ادامه توجه شما را در ادامه به گزارش آن جلب مینماییم.

پس از ارایه سین برنامه توسط مجری برنامه آقای نادر جمشیدی برنامه با ارایه مقاله ای درباره تلسکوپ هاو تاریخچه عدسی های نجومی توسط مسئول کارگروه تخصصی اخترفیزیک آقای سالار عباسوند آغاز شد. در این مقاله به نحوه اختراع تلسکوپ و تاریخچه مختصر اپتیک های نجومی با بیانی ساده و روان پرداخته شد. پس از آن کلیپی در مورد محور گردش زمین و تغییرات آن در طول سال ها پخش شد و پس از آن نوبت به آقای عبداللهی رسید تا مقاله خود را در مورد تاریخ علم نجوم برای حاضران ارایه نمایند آقای عبداللهی مسئول جدید کارگروه تخصصی تاریخ علم انجمن به بیان تاثیرات تمدن های گذشته در نجوم پرداختند.

پس از مسابقه نجومی ماه و پذیرایی که از قسمت های ثابت هر باشگاه میباشد؛ آقای علی آقادده زاده مقاله خود را با عنوان فاصله یابی نجومی برای حضار ارایه نمودند.  در این مقاله به انواع روش های محاسبه فواصل نجومی از جمله در ابعاد داخل منظومه تا خارج کهکشانی پرداخته و به طور کوتاه به فرمول آنها بسنده شد. سپس نوبت به مقاله آقای جوان از اعضای جدید باشگاه رسید که مقاله خود را با عنوان ساختار خورشید ارایه نمایند در این مقاله به ساختار سلول های خورشیدی و جو و مواد تشکیل دهنده و تاثیرات خورشید بر منظومه و فیزیک خورشید پرداخته شد که مورد توجه حضار قرار گرفت. در پایان کلیپی با موضوع اینکه “چرا همیشه یک طرف ماه را میتوان دید؟” برای حضار پخش شد. در ادامه قرعه کشی برنامه برگزار و از سه نفر از حضار با اهدای جوایزی تقدیر شد. بخش پایانی برنامه بحث آزاد و پرسش و پاسخ علمی تشکیل میداد که در آن سوالات علمی اعضا مطرح و توسط کارشناسان پاسخ داده میشود.

در پایان جای دارد از تمامی دوستانی که یار و یاور ما در اجرای این برنامه بودند تقدیر و تشکر نماییم.

——————————————————

برنده قرعه کشی سوال مسابقه:

  • آقای دکتر رضا فرج اللهی

برنده تکمیل فرم نظرسنجی:

  • آقای یاور خدمتی
  • خانم سودا قلندری

—————————————————

پوستر:

IMG_20150722_105241

تصاویر برنامه:

24th aca sabalansky (2) 24th aca sabalansky (3) 24th aca sabalansky (4) 24th aca sabalansky (5) 24th aca sabalansky (6)

عکس از آقای بابک آزاد

بایگانی شمسی

یک فکر در مورد “گزارش بیست و چهارمین باشگاه نجوم اردبیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حضور اعضای انجمن نجوم اردبیل در کنفرانس بین المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی

دکتر سالار عباسوند و صداقت به نمایندگی از انجمن نجوم آسمان سبلان اردبیل در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها که در پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار گردید
ادامه مطلب

دانش آموزان مدرسه راهیان صادق اردبیل به همراه دبیران از دفتر انجمن نجوم اردبیل (آسمان سبلان) بازدید کردند

این برنامه با سخنرانی مختصر در مورد معرفی انجمن نجوم اردبیل، تاریخچه و فعالیتهای ان آغاز شد. در ادامه برنامه آقای سالار عباسوند و آقای علی اردیبهشتی به سوالات نجومی دانش آموزان پاسخ دادند. در انتهای برنامه با استفاده از فیلتر متصل به تلسکوپ، رصد لکه های خورشیدی انجام شد.
ادامه مطلب