گزارش اردوی رصدی سرچم (۱۳۹۲/۱/۱۱)

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaسال ۱۳۹۱ با تمام حوادث تلخ و شیرینش سپری شده و سال جدید از راه رسید، طبق روال هر سال انجمن در ایام نوروز برای علاقه مندان به رصد آسمان برنامه رصدی ویژه ای را تدارک می بیند…

سال ۱۳۹۱ با تمام حوادث تلخ و شیرینش سپری شده و سال جدید از راه رسید، طبق روال هر سال انجمن در ایام نوروز برای علاقه مندان به رصد آسمان برنامه رصدی ویژه ای را تدارک می بیند.

امسال پس از هماهنگی با افراد شرکت کننده و سازمان هواشناسی و… بار سفربسته و راهی یکی از شهرستان های استان اردبیل به نام کوثر شدیم ، این شهرستان یکی از شهرستان های سر سبز این استان می باشد. سایت

رصدی که اینبار از سوی کارگروه رصد انتخاب شده بود ، منطقه پیر تقی در اطراف مجمومه تونل های جاده سرچم به زنجان بود.

پس از طی مسافتی ۲ ساعته به منطقه رسیدیم ، منطقه از لحاظ آثار طبیعی پر بار بود وجود کوه های صخره ای بلند و رودخانه خروشان و پوشش گیاهی مدیترانه از ویژگی های این سایت بود. اما ویژگی جالبی که این منطقه را با مناطق دیگر متمایز می نمود وجود یک پل کابلی معلق در این منطقه می باشد که یک جاذبه توریستی برای این منطقه به شمار می رود گفته می شود که عملیات احداث یک سد بزرگ مخزنی در این ناحیه به نام سد پیر تقی در دست مطالعات می باشد.

سد پیر تقی

این سد در در تقاطع رود آپارچای با قزل اوزن در نزدیکی روستای پیرتقی قرار است  ساخته شود.  روستای پیر تقی  از توابع شهرستان کوثر اردبیل است اما حجم بزرگی از مخزن سد در مسیر رود قزل اوزن در مرز استان اردبیل با منطقه میانه  قرار میگیرد.  این سد با ارتفاع ۱۴۹ متر و حجم مخزن ۵۰۰ میلیون متر مکعب، با کاربری برق آبی و کشاورزی ساخته می شود. 

 پس از بازدید از منطقه به سمت وسیله نقلیه بازگشته و بعد از استراحتی کوتاه به سمت سایت رصدی در اطراف روستای پیر تقی راهی شدیم. پس از استقرار وسایل و چک کردن ادوات اپتیکی ، یک کارگاه ویژه توسط استاد رضا شجاع در مورد پروژه های رصدی و عکاسی ارایه گردید پس از آن به رصد مشغول شدیم و ساعت ۲ بامداد پس از یک شب رصدی زیبا به سمت شهر اردبیل راهی شدیم.

با سپاس

(روابط عمومی انجمن) کارگروه رصد و عکاسی نجومی

تصاویر برنامه از رضا احدی و علی عصایی:

91 1 11sarcham (6) (Copy)

91 1 11sarcham (1) (Copy)

91 1 11sarcham (2) (Copy)

91 1 11sarcham (4) (Copy)

91 1 11sarcham (3) (Copy)

91 1 11sarcham (9) (Copy)

91 1 11sarcham (10) (Copy)

91 1 11sarcham (11) (Copy)

بایگانی شمسی

3 نظر درباره “گزارش اردوی رصدی سرچم (۱۳۹۲/۱/۱۱)

  1. بهترین عکس این برنامه تصویری که وقتی دوستان روی پل بودند روی صخره سایه اونها افتاده.
    آفرین علی عالی بود و عکس های نجومی این برنامه خیلی کم بود.

  2. خیلی ممنون چون آلودگی نوری داشتیم و همچنین هوا ابری بود نشد عکس های نجومی جالبی بگیرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *