سالی که گذشت!۱۳۹۱-عید بر شما مبارک!

گلن گون نریز خیر اولسون! 

torgheh_49c4b1e0dc0ddبا گذشت سال ۱۳۹۱  به عمر انجمن ستاره شناسی اردبیل یک سال دیگر اضافه شد. امسال سالی سرشار از موفقیت و شاد کامی برای انجمن بود. امسال شاهد اتفاق های نجومی بسیاری بودیم از گذر سیاره زهره در ۱۷ خرداد ماه ۹۱ گرفته تا برخورد شهاب سنگ عظیم در روسیه تا موفقیت دانشمندان کشورمان در پرتاب موجود زنده به فضاو… 

گلن گون نریز خیر اولسون! 

با گذشت سال ۱۳۹۱  به عمر انجمن ستاره شناسی اردبیل یک سال دیگر اضافه شد. امسال سالی سرشار از موفقیت و شاد کامی برای انجمن بود. امسال شاهد اتفاق های نجومی بسیاری بودیم از گذر سیاره زهره در ۱۷ خرداد ماه ۹۱ گرفته تا برخورد شهاب سنگ عظیم در روسیه تا موفقیت دانشمندان کشورمان در پرتاب موجود زنده به فضا و کشف ذره هیگز و …همه اخبار های مهم نجومی سال ۱۳۹۱ هـ.ش بودند.

انجمن امسال دستاورد های بسیاری را کسب نمود که از مهمترین آنها را می توان به کسب رتبه اول توسط انجمن ستاره شناسان کیهان بیکران (آسمان سبلان) در جشنواره ملی اتفاق (برترین سازمان های مردم نهاد کل کشور) بود. همچنین ثبت چندین مقاله و اختراع و دریافت لوح از معاونت وزیر جوانان و ورزش در نشست هم اندیشی جوانان استان گرفته و. شروع بکار دوباره باشگاه ستاره شناسی اردبیل و…  از مهمترین دستاورد های انجمن در سال ۱۳۹۱ بود.

کار کارگروه های اجرایی انجمن امسال بهتر از هر سالی بود و با تلاش های شبانه روزی و برنامه ریزی شورای مرکزی انجمن و حمایت های اعضای محترم انجمن و مسئولین انجمن توانستیم برنامه های متعددی در زمینه نجوم و هوافضا داشته باشیم.

امسال توانستیم با چندین سازمان دیگر برنامه های مشترک برگزار کنیم از جمله آنها می توان به اداره کل ورزش و جوانان اردبیل و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی و سازمان بهزیستی و دانشگاه محقق اردبیلی و وزارت علوم و جهاد دانشگاهی و … اشاره نمود. حضور در جشنواره کودکان بی سرپرست کل کشور که در استان اردبیل برگزار گردید بهترین برنامه سال از طرف مسئولین انجمن انتخاب شد. این برنامه بی وقفه و ۲۴ ساعته به مدت دو هفته برای ۳۳ استان کشور برگزار گردید که جای دارد از مسئولین محترم سازمان بهزیستی اردبیل و کشور نیز برای انتخاب آسمان سبلان جهت همکاری تقدیر و تشکر نماییم. امسال نشریه آسمان سبلان کار خود را با شماره ۱ خود در شهریور ماه ۱۳۹۱ شروع نمود که امید است با همکاری  های بیشتر کیفیت و کمیت این ماهنامه بیشتر از پیش گردد. همچنین گرامیداشت خواجه نصیرالدین طوسی نیز که با همکاری جهاد دانشگاهی کشور و بنیاد مفاخر ایران برگزار گردید یکی از برنامه جدید در سال ۱۳۹۱ بود.

sale91 (1)

دومین جشنواره ملی اتفاق (سمن های برتر کل کشور) – کسب رتبه نخست  و برگزاری نمایشگاه دستاورد ها

sale91 (2)

برگزاری اردو های رصدی در سال ۱۳۹۱- اردوی رصدی سد سبلان مشکین شهر بارش برساوشی ۲۲ مرداد

sale91 (3)

 برنامه رصدی گذر سیاره زهره – ۱۷ خرداد ماه ۹۱ ، پارک معلم

sale91 (5)

 شروع به کار باشگاه ماهانه ستاره شناسی و هوافضای اردبیل

امسال ۹ برنامه رصدی خارج از شهر را برگزار نمودیم که امید است با توجه به تامین زیرساخت های مورد نیاز انجمن من جمله تلسکوپ ها و ابزار های رصدی و امنیتی و رفاهی انتظار می رود کیفیت و کمیت این چنین برنامه هایی در سال ۱۳۹۲ افزایش یابد.

به هر حال انجمن در حال طی گامهای اولیه و جدی خود برای رسیدن به اهداف بلند مدت خود است فلذا از تمامی اعضا انتظار می رود که با ارایه نظرات و انتقادات خود برای شورای اجرایی و اداری انجمن و همکاری های خود این مجموعه را که به عنوان اولین و تنها انجمن نجوم در سطح استان اردبیل می باشد؛ یاری دهند.

سال پر از شادی و موفیقیت را برای تمامی هموطنان و علاقه مندان به نجوم از خداوند متعال خواستارم.

ریاست شورای مرکزی و دبیر

نوروز ۱۳۹۲

بایگانی شمسی

3 نظر درباره “سالی که گذشت!۱۳۹۱-عید بر شما مبارک!

  1. بخاطر همه افتخارات انجمن نجوم اسمان سبلان(کیهان بیکران)در سال ۱۳۹۱ تبریک عرض می کنم.
    امید که سال ۱۳۹۲ نیز بهتر و بیشتر از سال گذشته موفقیت در پی داشته باشد
    رضا.ب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *