گزارش اولین باشگاه نجوم اردبیل

باشگاه نجوم اردبیل از اسفند ماه ۸۸ با هدف گردهم آیی منجمان استان اردبیل در یک مجمع و ایجاد روحیه تحقیق و پژوهش در میان آنها و با محوریت پژوهشی شدن دانش نجوم برگزار میشود.

لطفا برای مشاهده گزارش اولین باشگاه نجوم اردبیل به ادامه مطلب مراجعه کنید:

گزارش اولین باشگاه نجوم اردبیل :

این برنامه در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۸۸ در سالن همایش های دبیرستان مدرس با هدف پژوهش محور شدن دانش نجوم در استان و ارائه مقالاتی جدید پیرامون نجوم ؛ برگزار شد.

برنامه از ساعت۱۶:۳۰ با قرائت آیاتی چند از قرآن کریم توسط آقای هادی عبدالرحیمی آغاز شد. سپس مدیر انجمن نجوم آسمان سبلان آقای شجاعی  پیام خوش آمد گویی و آغاز اولین باشگاه نجوم اردبیل را بیان نمودند.سپس برنامه با کلیپی بسیار زیبا از فعالیت های نجومی و علمی در استان اردبیل ادامه یافت . سپس به ترتیب زیر دوستان مقالات خود را ارئه دادند:

ارائه

مقاله

 

آقای رضا شجاع

پلیس آسمان

 

آقای سالار عباسوند

کهکشان ها

 

دبیر انجمن

Super HighWay- شاه راه های گرانشی

 

آقای رضا زرگر

زیبایی های نجوم و تاریخ ستاره شناسی

مقاله آقای شجاع پیرامون دلایل بارش های شهابی و آثار و نتایج این بارش ها و اینکه چگونه از نتایج تحقیقات پیرامون بارش های شهابی میتوان در محافظت از کره زمین در برابر مهجمان فضایی(شهاب سنگ های بزرگ ، دنباله دارها و…) استفاده کرد.

مقاله آقای عباسوند پیرامون کهکشان ها و انواع مختلف آنها بود . مقاله بعدی درباره راه های گرانشی که توسط سیارات منظمه شمسی ایجاد میشود بود و اینکه چگونه از این ابر شاهراه ها برای حمل و نقل فضایی بدون نیاز به سوخت زیاد استفاده کرد. که اندکی با توضیحات ریاضی همراه بود. واقعا جالبه که بدون بنزین سوار ماشین ماشین بشیم و بدون سوخت تنها با محاسبات ریاضی و فیزیک به عنوان سوخت سفر کنیم و آن هم در مسافتی نجومی.مقاله آقای  زرگر درباره تاریخ نجوم و رابطه آن با انسان ها و زیبایی ها نهفته در آسمان زیبای شب و غار گبرا قدیمیترین رصد خانه جهان در آذرباییجان بود.

 یکی بخش های جذاب این برنامه پخش کلیپ های بسیار زیبا از تصاویر نجومی و انیمیشن های نجومی بود که توسط تیم تلاشگر انفورماتیک انجمن نجوم آسمان سبلان تهیه شده بود. که بعد از هر مقاله شاهد پخش کلیپی بسیار زیبا بودیم. در ادامه برنامه با سخنان دبیر باشگاه نجوم اردبیل پیرامون اهداف باشگاه پایان یافت . در این باشگاه میهمانان ویژه برنامه از جمله دکتر منظوری و دکتر احد پور و مهندس  زرگر و مدیر محترم پژوهشسرای ناحیه یک اردبیل(آیت الله مروج) و مدیریت محترم دبیرستان مدرس و دبیرستان شریعتی و نمایندگان محترم سازمان ملی جوانان آقایان محمدنیا و محفوظی و  عزیزان و بزگرواران دیگر ؛ زینت بخش این حرکت علمی بودند.

جای دارد از تمامی دوستانی که در این برنامه یار و همراه ما بودند و شبانه روز برای هر چه بهتر برگزار شدن این برنامه ما را یاری کردند صمیمانه تقدیر و تشکر نمائیم:

  • آقای رضا شجاع
  • آقای سالار عباسوند
  • اقای تایماز علیزاده
  • خانم سارا علیزاده  مجری باشگاه
  • آقای مهدی باقر پور
  • آقای مهدی امیری
  • اقای محمد دشتی
  • خانم عباسوند
  • و همه دوستان عزیزی که یار و همراه ما در اجرای این برنامه بودند و نام آنها از اذکار ما خارج است.

سازمان ها و نهاد های همکار : سازمان جوانان استان اردبیل ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل، سازمان آموزش و پرورش ناحیه اردبیل، سازمان بسیج دانش آموزی و سازمان فرهنگی- ورزشی شهرداری اردبیل ، پژوهشکده معلم اردبیل و کادر محترم دبیرستان های مدرس و شریعتی اردبیل با همراهی انجمن نجوم آسمان سبلان اردبیل

تصاویر برنامه:

مجری برنامه خانم علیزاده

قرائت قرآن کریم توسط آقای هادی عبدالرحیمی

   

 

ارائه مقاله توسط آقای رضا شجاع

ارائه مقاله توسط آقای سالار عباسوند

تصاویر از آقای مهدی باقرپور


بایگانی شمسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *