گزارش دهمین باشگاه نجوم اردبیل ۲۷-۴-۱۳۹۲

10thhhhتلالؤ هلال ماه نوی رمضان نوید دهنده ماه میهمانی و ضیافت الهی می باشد چند سالی است که این ماه متقارن با تابستان ما ایرانیان می باشد و افزایش طول ساعات روز که در تابستان معمول است، زمان بیشتری را برای روزه داران گرامی برای پذیرایی در این ماه پر برکت در درگاه خداوند متعال مهیا می سازد. ….

در ۲۷ تیر ماه ۱۳۹۲ که اولین باشگاه تابستان امسال نیز بود سعی نمودیم تا با بهره گیری از نظرات دوستان شرکت کننده در فرم های نظر سنجی و تشکیل کارگروه ویژه بتوانیم برنامه ای مطابق میل اعضای باشگاه نجوم اردبیل در این ماه تدارک ببینیم.

طبق معمول برنامه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری گرامی‌جناب آقای علیرضا علیمی‌آغاز گردید. سپس مجری برنامه جناب آقای نادر جمشیدی به ارایه توضیحاتی درباره سین برنامه پرداختند و در ادامه از آقای امید کریمی برای ارایه مقاله خود با عنوان “نرم افزار های اندرویدی ستاره شناسی” دعوت بعمل آوردند. مقاله آقای کریمی محتوی مطالب جذاب و جدیدی درباره جدیدترین و بهترین نرم افزار های اندرویدی بود که مورد توجه دوستانی که از گوشی های هوشمند استفاده می کنند قرار گرفت.

پس از این مقاله کلیپی با محتوای نجومی برای حاضران از مجموعه خوشه های ستاره ای و ابرهای کیهانی پخش شد. سپس فرصت به ارایه بخش ثابت تاریخ علم با موضوع ابولوفا محمد بوزجانی رسید. در این قسمت آقای جمشیدی در مورد زندگی نامه و آثار و دستاورد های این دانشمند بزرگ اسلامی توضیحاتی را ارایه نمودند.

پس از آن کلیپ فعالیت های انجمن از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ که توسط آقای رضا احدی مسئول انفورماتیک انجمن تهیه شده بود برای حاضران پخش شد و سوالات مسابقه نجومی این ماه توسط مجری قرائت شده و پس از آن از آقای یوسف ایزدی (دانشجوی ارشد فیزیک دانشگاه صنعتی شریف) برای ارایه مقاله خود با عنوان ” تاریخچه و معرفی مختصر کیهان شناسی دعوت” بعمل آوردند. مقاله آقای ایزدی شامل سیر تحول کیهان از لحظه بیگ بنگ تا به حال و نظریات مطرح شده در این باره بود ، مقاله ایشان مورد توجه حضار واقع شد چرا که بسیار کامل و فایل آن به زبان انگلیسی ارایه گردید پس از مقاله پرسش و پاسخی کوتاه در مورد موضوع کیهان شناسی بین حضار و آقای ایزدی صورت گرفت.

پس از مقاله کیهان شناسی نوبت به بخش جدید این ماه با عنوان معرفی کتابهای نجومی رسید که آقای سالار عباسوند به معرفی سه کتاب جدید برای تازه کاران نجوم پرداختند.

در قسمت بعد آقای شکیبا مدیر کل اسبق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل و مسئول فرهنگی موسسه نوین در مورد فعالیت های موسسه و برنامه های علمی و فرهنگی آن اشاره کوتاهی نمودند و خود را به عنوان یکی از اعضای انجمن ستاره شناسان کیهان بیکران (آسمان سبلان)  مکلف به حمایت از این انجمن و باشگاه دانستند و خاطر نشان کردند که ان شاالله با همکاری های بیشتر در ماه های آینده شاهد گسترش فعالیت های نجومی و علمی در اردبیل باشیم.

پس از آقای شکیبا، دبیر اجرایی باشگاه های نجوم اردبیل به سخنرانی کوتاهی در مورد اهداف و برنامه های اجراشده این باشگاه و موضوع داغ انتخابات پیش روی پرداختند و از اعضای انجمن برای شرکت در انتخابات پیش روی دعوت به عمل آوردند.

سپس نوبت به بخش جذاب و شیرین جدید ترین اخبار علمی و نجومی رسید. اینبار نیز سرکار خانم عباسوند(دبیر سرویس خبری انجمن) در مورد جدیدترین اکتشافات و اخبار در حوزه نجوم و هوافضا و همچنین رویداد های آسمان شب ماه آینده به ارایه مطالب خود ، پرداختند.

در قسمت پایانی از برندگان مسابقات جلسات قبل و مسابقه نجومی باشگاه تیر ماه و ارایه دهندگان مقاله با اهدای جوایز و لوح سپاس ، تقدیر بعمل آمد.

این برنامه قرار بود در سالن کنفرانس استادیوم رضازاده برگزار گردد ولی به علت پاره ای مسایل و مشکلات بوجود آمده ، دو روز قبل از اجرای این برنامه مسئولین انجمن تصمیم گرفتند که این برنامه در سالن کنفرانس موسسه نوین اردبیل برگزارگردد.

در پایان از تمامی‌دوستان عزیزی که یار همراه ما در اجرای این برنامه بودند به ویژه مسئولین محترم موسسه آموزش عالی نوین اردبیل و به طور خاص جناب آقای شکیبا تقدیر تشکر می نماییم. همچنین از معاونت محترم جوانان اداره ورزش و جوانان اردبیل به خاطر حمایت هایشان در برگزاری این برنامه تقدیر و تشکر می نماییم.

روابط عمومی انجمن و کارگروه ویژه باشگاه های نجوم و هوافضای اردبیل

————————————-

«برندگان قرعه کشی باشگاه دهم»

مسابقه نجومی:

آقای علی آقاده ده زاده

خانم …

تکمیل فرم نظرسنجی:

جناب آقای علی اصغر کافی راد

————————————-

دانلود مقالات:

————————————-

نمونه پوستر برنامه:

web

————————————–

تصاویر برنامه :

Sabalansky ACA 10th 92 4 27 (2)

Sabalansky ACA 10th 92 4 27 (3)

Sabalansky ACA 10th 92 4 27 (4)

Sabalansky ACA 10th 92 4 27 (5)

Sabalansky ACA 10th 92 4 27 (6)

Sabalansky ACA 10th 92 4 27 (7)

Sabalansky ACA 10th 92 4 27 (9)

Sabalansky ACA 10th 92 4 27 (12)

Sabalansky ACA 10th 92 4 27 (13)

Sabalansky ACA 10th 92 4 27 (14)

Sabalansky ACA 10th 92 4 27 (15)

Sabalansky ACA 10th 92 4 27 (18)

Sabalansky ACA 10th 92 4 27 (19)

Sabalansky ACA 10th 92 4 27 (20)

تصاویر برنامه از آقای حامد جهانگیری

بایگانی شمسی

3 نظر درباره “گزارش دهمین باشگاه نجوم اردبیل ۲۷-۴-۱۳۹۲

  1. با تشکر از شما
    لطفا به حال مکان بر گذاری کنید
    نور خیلی زیاد بود نمشد بورد رو دید
    و در ضمن صدا میپیچید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *