گزارش دوازدهمین گردهمایی نجوم اردبیل ۹۲/۶/۲۸

Picture8تابستان سال ۱۳۹۲ با تمام خاطرات تلخ و شیرین اش رو به پایان است در پنجشنبه آخر این ماه طبق روال هر ماهه دور هم جمع شدیم تا زیبایی های آسمان شب را با هم شریک بوده و  تولد  ۵ سالگی باشگاه ستاره شناسی اردبیل را جشن بگیریم. در ادامه به گزارش برگزاری این برنامه توجه  فرمایید…

دوازدهمین گردهمایی نجوم اردبیل با هدف ارایه جدیدترین اخبار در حوزه نجوم و هوافضا و ارایه مقالات جدید در مورد دانش پایه نجوم و استفاده از سخنرانی ها و مطالب اساتید و کارشناسان نجوم استان اردبیل در پنجشنبه آخر شهریور ماه (۲۸) در سالن کنفرانس استادیوم رضازاده اردبیل توسط توسط انجمن ستاره شناسان کیهان بیکران (آسمان سبلان) و با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل و کمیته اجرایی باشگاه نجوم اردبیل از ساعت ۱۷:۱۰ الی ۱۹:۳۰ برگزار شد.

برنامه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری گرامی‌جناب آقای مجید واعظی ‌آغاز گردید. سپس مجری برنامه جناب آقای نادر جمشیدی به ارایه توضیحاتی درباره سین برنامه پرداختند و در ادامه از آقای سالار عباسوند  برای ارایه مقاله این باشگاه با عنوان “موفولوژی کهکشان ها”دعوت بعمل آوردند. آقای عباسوند در مقاله خود به معرفی ساختار کلی کهکشان و انواع کهکشان ها و طبقه بندی علمی آنها و چندین نمونه موردی عینی از کاتالوگ NGC پرداختند. پس  از مقاله ایشان کلیپی در مورد فعالیت های نجومی در اردبیل پخش گردید. در ادامه  مقاله کارگروه تاریخ علم با ارایه آقای نادر جمشیدی  با عنوان “ارسطو” خدمت حضار ارایه گردید.

پس از آقای جمشیدی نوبت به بخش شیرین مسابقه نجومی ماه و پذیرایی رسید که آقای جمشیدی به قرائت سوالات این ماه پرداختند.در ادامه آقای حامد جهانگیری مسئول انفورماتیک باشگاه به توضیح سالختار کلی مقالات و فرمت ارایه مقالات و همچنین آموزش مقدماتی نرم افزار پاور پوینت پرداختند.

سپس  دبیر انجمن به ارایه قسمتی با عنوان معرفی کتب نجومی با موضوع ” راهنماهای خرید و استفاده از تلسکوپها و دوربین ها”پرداختند که در این بخش ۵نسخه  از معروفترین و بهترین کتاب های مطرح در این موضوع به صورت پاور پوینت با توضیحات تکمیلی تر و معرفی نویسندگان و انتشارات و نقد تعدادی از آن کتاب ها خدمت حاضران در این برنامه ارایه شد. سپس  بخش شیرین و جذاب جدیدنرین اخبار دنیای ستاره شناسی و رویداد های آسمان شب توسط دبیر سرویس خبری این انجمن خانم نگین عباسوند ارایه شد.

در قسمت بعدی  به قید قرعه به برندگان مسابقه نجومی این برنامه جوایز نفیسی از طرف این انجمن اهدا شده و از ارایه دهندگان مقاله با لوح سپاس تقدیر بعمل آمد.

بخش پایانی این برنامه را یک بخش جدید با عنوان “بحث آزاد” تشکیل میدهد که از این پس به به قسمت پایانی برنامه اضافه خواهد شد. در این قسمت حضار با هدایت یکی از اساتید انجمن به تجزیه و تحلیل و نقد موضوعات مختلف نجومی به مدت ۳۰ دقیقه خواهند پرداخت. موضوع این ماه بحث علمی آزاد « اشیای پرنده ناشناخته: UFO »  با هدایت آقای سالار عباسوند بود؛ این بخش در این جلسه مورد توجه بسیاری از حضار قرار گرفت.

در پایان از تمامی‌دوستان عزیزی که یار همراه ما در اجرای این برنامه بودند به ویژه آقایان امید و بهمن کریمی و مسئولین محترم اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل و کادر زحمتکش استادیوم رضازاده اردبیل و کمیته اجرایی باشگاه نجوم و هوافضای اردبیل تقدیر و تشکر می نماییم.

————————————-

«برندگان قرعه کشی باشگاهدوازدهم»

مسابقه نجومی: امید پورستار و الهام شاهسواری

تکمیل فرم نظرسنجی: مهدی روحی

————————————-

دانلود مقالات:

لطفا برای دانلود فایل pdf مقاله آقای سالار عباسوند با عنوان موفولوژی کهکشان ها اینجا کلیک نمایید.

————————————-

نمونه پوستر برنامه:

پوستر

————————————–

تصاویر برنامه :

12th ACA 92 6 28 rezazadeh ST (1)

12th ACA 92 6 28 rezazadeh ST (3)

12th ACA 92 6 28 rezazadeh ST (4)

12th ACA 92 6 28 rezazadeh ST (5)

تصاویر از آقایان حامد جهانگیری و مجید سکنایی

بایگانی شمسی

2 نظر درباره “گزارش دوازدهمین گردهمایی نجوم اردبیل ۹۲/۶/۲۸

  1. به نظر من باید بحث های آزادمرتبط با کارگروه ها باشه و مدیران کارگروه ها اون رو هر جلسه یکشون اداره کنند. و اعضای کارگروه هم به نوعی یک جلسه ماهیانه هم داشته باشند. چطور بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *