گزارش ماه گرفتگی کلی ۲۵ و ۲۶ خردادماه ۱۳۹۰

نیمه شب چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ شاهد یک ماه گرفتگی کامل در شهرمان بودیم که انجمن ستاره شناسان کیهان بیکران (آسمان سبلان)  به مناسبت این ماه برنامه رصدی را در پارک معلم اردبیل تدارک دیده بود…

لزفا تصاویر و گزارش این برنامه را در ادامه مطلب مشاهده فرمایید:

نیمه شب چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ شاهد یک ماه گرفتگی کامل در شهرمان بودیم که انجمن نجوم آسمان سبلان اردبیل به مناسبت این ماه برنامه رصدی را در پارک معلم اردبیل تدارک دیده بود.

این برنامه که پیشاپیش اطلاع رسانی آن از طریق خبرنامه وبسایت و سیستم اس ام اس انجمن صورت گرفته بود با استقبال بی نظیر مردم شهر مان مواجه شد. در این برنامه بر آن شدیم تا با پخش بروشور پیرامون ماه گرفتگی و نمایش ماه گرفتگی توسط سیستم های آفلاین گوگل اسکای و پخش زنده ماه گرفتگی و رصد زنده توسط تلسکوپ و دوربین دوچشمی حاضران را بیش از پیش با زیبایی های آسمان شب و علت ماه گرفتگی و مباحث علمی مربوط به آن آشنا سازیم.

از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه مشغول آماده کردن وسایل و محیط برنامه بودیم و به طور رسمی برنامه از ساعت ۲۲:۳۰ آغاز شد و تا ساعت ۲ شب ادامه داشت . نکته جالب اینکه هر لحظه بیش از پیش بر جمعیت حاضر افزوده می شد و خانواده ها در هوای دلپذیر آخرین روز های بهار و خرداد ماه اردبیل در پاسی از نیمه شب هنوز مشتاقانه به پی گیری این پدیده شگفت انگیز می پرداختند.

عده ای در کناری به تنهای به مشاهده این پدیده می پرداختند ، عده ای به طرح سوال و جواب پیرامون این پدیده و وقایع نجومی مشغول بودند ، عده ای از عکاسی از این پدیده لذت می بردند ، عده ای هم سعی می کردند با تلسکوپ هایشان این پدیده را نظاره گر باشند.

در زیر زمان دقیق قسمت های مختلف این ماه گرفتگی (خسوف) نگاشته شده است.

 آغاز خسوف یا ماه گرفتگی نیمسایه‌ای ۲۱:۵۴:۳۷ – ۲۵ خرداد ۱۳۹۰

آغاز خسوف یا ماه گرفتگی جزئی ۲۲:۵۲:۵۷ – ۲۵ خرداد ۱۳۹۰
آغاز خسوف یا ماه گرفتگی کلی ۲۳:۵۲:۲۹ – ۲۵ خرداد ۱۳۹۰
وسط خسوف یا ماه گرفتگی ۰۰:۴۳:۴۴ – ۲۶ خرداد ۱۳۹۰
پایان خسوف یا ماه گرفتگی کلی ۰۱:۳۲:۴۲ ۲۶ خرداد ۱۳۹۰
پایان خسوف یا ماه گرفتگی جزئی ۰۲:۳۲:۱۴ – ۲۶ خرداد ۱۳۹۰
پایان خسوف یا ماه گرفتگی نیمسایه‌ای ۰۳:۳۰:۴۱ – ۲۶ خرداد ۱۳۹۰

تصاویر برنامه:

کودکان و نوجوانان یکی از مشتاقترین افراد

ماه از پشت فایندر تلسکوپ

بایگانی شمسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *