گزارش پانزدهمین باشگاه نجوم اردبیل

Picture8انجمن ستاره شناسان کیهان بیکران(آسمان سبلان) طبق روال همیشگی گردهمایی ماهانه انجمن را اول اسفند۹۲ روز پنجشنبه با همکاری سازمان ورزش و جوانان و نهاد کتابخانه های عمومی استان اردبیل در سالن بیضاء کتابخانه شهید مطهری آغاز نمود. …

بسم الله الرحمن الرحیم

انجمن ستاره شناسان کیهان بیکران(آسمان سبلان) طبق روال همیشگی گردهمایی ماهانه انجمن را اول اسفند۹۲ روز پنجشنبه با همکاری سازمان ورزش و جوانان و نهاد کتابخانه های عمومی استان اردبیل در سالن بیضاء کتابخانه شهید مطهری آغاز نمود.

برنامه ساعت ۱۵ با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری محترم جناب آقای علیرضا علیمی آغاز گردیده پس از لحظاتی معنوی و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی، مجری توانمند برنامه های انجمن نجوم آقای نادر جمشیدی سخنان خود را با گرامیداشت روز مهندس(۵ اسفند) آغاز کرده و در رابطه با سین برنامه توضیحاتی ارائه دادند.

سپس مقاله اول تحت عنوان منظومه شمسی(در زمینه عطارد)توسط آقای علی اقادده زاده بروی سن رفت. ایشان ساختار و فعالیت های درونی عطارد را تشریح کردند درادامه کلیپی با عنوان( چه سوالی از من دارید؟) از استیوان هاف کینگ بمدت۱۰ دقیقه پخش شد. در بخش بعدی تحت عنوان(چگونه یک منجم آماتور شویم؟) به مراحل شروع و روند کار یک منجم آماتور و تعریف منجم آماتور و توضیحاتی در مورد منابع مطالعاتی و نحوه فعالیت منجمان آماتور در گروه های نجومی پرداخته شد.

سپس کلیپی از فعالیت های فناوری فضایی و ماهواره کشور و رشد آن در طول چند سال اخیر که توسط اقای حامد جهانگیری تهیه شده بود به نمایش درآمد.

در ادامه برنامه به اخبار نجومی و وقایع نجومی بهمن ۹۲ پرداخته شد که توسط خانم نگین عباسوند اجرا گردید. در ادامه پس از پخش کلیپی از فعالیت های انجمن ستاره شناسان کیهان بیکران نوبت به قرعه کشی سوال مسابقه و اهدای جوایز رسید. که آقای عبداللهی از اساتید و معلمان پیشکسوت استان در اهدای جوایز همراه مسئولان انجمن بر روی سن حضور داشتند.

انجمن ستاره شناسان کیهان بیکران ازحمایت های مادی و معنوی مدیریت محترم نهاد کتابخانه های عمومی استان اردبیل جناب اقای صادق فرهمند و معاونت سازمان ورزش و جوانان استان اردبیل و تمامی عزیزانی که در اجرای این برنامه یار و همراه ما بودند ؛ کمال تشکر و قدردانی را  دارد.

نگارش متن : دبیر باشگاه نجوم اردبیل

——————————————–

 «برندگان قرعه کشی باشگاه پانزدهم ۹۲/۱۲/۰۱»

  • مسابقه نجومی: خانم رویا گل پرور
  • تکمیل فرم نظرسنجی: آقای میلاد دنیوی -فرم شماره ۱۶

——————————————–

لینک دانلود مقالات ارایه شده:

◄ سیاره عطارد / علی آقادده زاده

——————————————–

بازتاب خبری برنامه در سایر رسانه ها:

◄ خبرگزاری …

6

1

579

تصاویر برنامه از آقای بابک آزاد

بایگانی شمسی

7 نظر درباره “گزارش پانزدهمین باشگاه نجوم اردبیل

    1. بار اول بود که در این سالن برنامه داشتیم ، ان شا الله سعی خواهیم نمود تا زین پس برنامه بدون تأخیر و راس ساعت برگزار گردد. از تاخیر بوجود آمده هم عذر خواهی می کنیم. سپاس از نظراتتان.

  1. جناب Aalizadeh از ابزار لطفتان بسیار متشکریم. منتظر حضور شما در برنامه های آتی انجمن هستیم.

  2. سلام رضا آقا کجایی ، پیدا نیستی ؟ وقت کردم بهم یه ایمیل بزن، ایمیلت یادم رفته ! اردات

    1. سلام سعید، ارادتمندیم. من الان اروپا هستم و دارم ادامه تحصیل میدم تو رشته ی شیمی (ارشد). دالم برای دوستان تنگ شده. شرمنده اینجا جوابو نوشتم چون ایمیلت رو ندارم. این ایمیل منه:
      r_aalizadeh@yahoo.com
      skype: reza_aalizadeh
      من در خدمتم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حضور اعضای انجمن نجوم اردبیل در کنفرانس بین المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی

دکتر سالار عباسوند و صداقت به نمایندگی از انجمن نجوم آسمان سبلان اردبیل در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها که در پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار گردید
ادامه مطلب

دانش آموزان مدرسه راهیان صادق اردبیل به همراه دبیران از دفتر انجمن نجوم اردبیل (آسمان سبلان) بازدید کردند

این برنامه با سخنرانی مختصر در مورد معرفی انجمن نجوم اردبیل، تاریخچه و فعالیتهای ان آغاز شد. در ادامه برنامه آقای سالار عباسوند و آقای علی اردیبهشتی به سوالات نجومی دانش آموزان پاسخ دادند. در انتهای برنامه با استفاده از فیلتر متصل به تلسکوپ، رصد لکه های خورشیدی انجام شد.
ادامه مطلب