گزارش نمایشگاه توانمندیها و دستاوردهای سمن های استان اردبیل

در طلیعه سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران نخستین نمایشگاه توانمندی ها و دستاورد های سمن های استان اردبیل به همت هیئت نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان اردبیل و با همکاری جمعی از ارگان های دولتی و مردمی در محل نگارخانه خطایی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار گردید.

در این نمایشگاه ۴۰ NGO از سمن های برگزیده و فعال استانی ، دستاورد ها و توانمندی های خود را در معرض دید عموم مردم قرار دادند.هشت تشکل از استانداری اردبیل و شش تشکل از اداره کل ورزش و جوانان، هشت تشکل فعال بهزیستی و همچنین دو غرفه مختص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  و دو غرفه شهرداری اردبیل در این نمایشگاه حضور داشتند. در این نمایشگاه همچنین سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج سازندگی، دادگستری،سازمان  میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی (ره) هر کدام با یک غرفه جهت بازدید عموم از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ برای بازدید عموم توانمندی های خود را به نمایش گذاشتند.

مسئولین ارشد استانی در افتتاحیه و اختتامیه این نمایشگاه ۴ روزه حضور فعالی داشتند. فرماندار اردبیل در جلسه افتتاحیه این نمایشگاه وجود سمن ها را باعث کاهش آسیب های اجتماعی و رشد و توسعه جامعه در عرصه های مختلف دانست. همچنین استاندار اردبیل جناب دکتر مجید خدا بخش بازدید ویژه ای را از غرفه های حاضر داشتند ایشان همچنین در بازدید از غرفه انجمن کاوشگران کیهان بیکران آسمان سبلان با ابزار علاقه مندی به فعالیت های علمی این انجمن به عضویت افتخاری این مجموعه در آمدند .  در اختتامیه نمایشگاه از ۵ تشکل برتر حاضر در نمایشگاه با اهدای تندیس و لوح سپاس تجلیل به عمل آمد. انتخاب تشکل های برگزیده در دو بخش انتخاب مردمی و انتخاب هیأت داوران صورت پذیرفت.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل طاهر شریفی در جلسه تجلیل از دست اندرکاران وعوامل اجرایی نخستین نمایشگاه توانمندیها و دستاوردهای سازمانهای مردم نهاد استان ضمن قدردانی از دست اندرکاران و عوامل اجرایی نخستین نمایشگاه توانمندی ها ودستاوردهای سازمان های مردم نهاد استان افزود: این نمایشگاه باهدف نهادینه سازی، تقویت و توسعه سازمان های مردم نهاد و ایجاد انگیزه برای فعالیت درزمینه مسائل فرهنگی وگسترش فرهنگ نیکوکاری وکار خیر خواهانه برگزارشد. سازمان های مردم نهاد توانمندی های بسیاری درزمینه های علمی واندیشه دارند که باید از این تجربه ها استفاده شود، اظهار کرد: قطعاً از ایده ها و تفکرات جدید سمن ها استفاده کرده وبهره بردیم وتلاش ما براین است تا بابرجسته کردن نقاط قوت و رفع نقاط ضعف وآسیب ها یک حرکت مثبت وسازنده را درحمایت از این تشکل ها داشته باشیم  امیدواریم این نمایشگاه با یک تجربه موفق وبستر مطلوب درارتقای بیش تر کیفیت فعالیت ها باشد چرا که باهمت وتلاش این مجموعه ها می توان بسیاری از ضعف ها وکاستی های سیستم اجرایی را برطرف کرد.

انجمن کاوشگران کیهان بیکران آسمان سبلان با اجرای برنامه های متنوعی از جمله برگزاری نشست های علمی و گالری دستاوردها و بخش گزارش تصویری و بسته های علمی و فرهنگی خود و بخش رصد لکه های خورشیدی و ساخت ابزار و اختراعات  در این نمایشگاه به عنوان یکی از تشکل های برتر در حوزه علمی پژوهشی در این نمایشگاه حاضر شد. این انجمن با همکاری و حمایت مالی گروه سوهاوب گستران،  وبسایت رسمی نمایشگاه را به آدرس www.atmin.ir  راه اندازی  نمود.  همچنین اجرای مسابقه ویژه با چهار جایزه  ۲۵۰۰۰۰۰  ریالی کارت خرید طلایی از سوها وب گستران بخشی مهیج و پرطرفدار از فعالیت های جنبی انجمن در این نمایشگاه بود در نهایت چهارموسسه زیر توانستند در قرعه کشی جوایز انتخاب شوند و با حضور مسئولان استانی در محل سالن شهید رجایی استانداری ، جوایز به ایشان اهدا شد:

  • موسسه بنیان پژوهان آگاه
  • موسسه مدیران جوان تلاش و خدمت
  • کانون فضای مجازی بلاغ المبین
  • موسسه علامه شهید مطهری (ره)

در پایان از تمامی اعضای کمیته اجرایی انجمن (آقایان حامد جهانگیری ، رضا احدی، علی آقا دده زاده و مجید سکنایی و…) که در اجرای این برنامه یار و همراه انجمن بودند تشکر مینماییم. امیدواریم که روزی بتوان در آینده ای نزدیک ایرانی متعالی و توسعه یافته را به لحاظ علمی و فرهنگی به کمک سازمان های مردم نهاد شاهد باشیم.

سازمان های  مردم نهاد حاضر در نمایشگاه به همراه پوستر و نقشه نمایشگاه

۱-موسسه فرهنگ و توسعه ایران زمین

۲-جامعه خیرین مسکن ساز حضرت امیر (ع)

۳-بنیاد نیکوکاری حضرت فاطمه زهرا (س)

۴- انجمن حمایت از بیماران کلیوی اردبیل

۵-موسسه مددکاری امیرالمومنین (ع)

۶تا۷-فرهنگسراها و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اردبیل

۸-موسسه توان بخشی و حرفه آموزی سینا آرتا توانا

۹-کلنیک مددکاری آفاق

۱۰- گروه همیار زنان سرپرست خانواده

۱۱- موسسه خیریه جامعه بانوان نیکوکار

۱۲- خانه نسیم سعادت اردبیل

۱۳-موسسه مدیران جوان خدمت و تلاش

۱۴تا ۱۵- کانون های فرهنگی و هنری مساجد اردبیل

۱۶-کانون جوانان نسیم امید فردای سبلان

۱۷- کانون فضای مجازی بلاغ المبین اردبیل

۱۸-معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی اردبیل

۱۹- سازمان جوانان هلال احمر

۲۱-موسسه علامه شهید مطهری و بنیاد مهدویت

۲۲تا ۲۳- سازمان های مردم نهاد میهمان کشوری

۲۷-مدیریت مراکز مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) اردبیل

۲۸-کمپ اقامتی آزادی اردبیل

۲۹-کمپ اقامتی آزادی اردبیل

۳۰-انجمن کاهش آسیب اعتیاد همیاران پاک

۳۱-موسسه قرآنی مردمی پیشگامان راه سعادت و هدایت

۳۲-بنیاد کودک شعبه اردبیل

۳۳-انجمن معتادان گمنام

۳۴-کانون فرهنگی تبلیغی مناجات اردبیل

۳۵-موسسه خیریه آبشار عاطفه ها

۳۶- موسسه دالقرآن کریم استان اردبیل

۳۷- انجمن خیرین مدرسه ساز و بنیاد حمایت از کودکان مستمند و سرطانی

۳۸-انجمن کاوشگران کیهان بیکران آسمان سبلان

۳۹-موسسه بنیان پژوهان اردبیل

۴۰- کانون جوانان نینوای اردبیل

نقشه غرفه ها:

up

پوستر برنامه:

poster

تصاویر برنامه:

Sabalansky 1th Expo of Ardabil NGOs (2) (Copy)

Sabalansky 1th Expo of Ardabil NGOs (18) (Copy) Sabalansky 1th Expo of Ardabil NGOs (17) (Copy) Sabalansky 1th Expo of Ardabil NGOs (16) (Copy) Sabalansky 1th Expo of Ardabil NGOs (15) (Copy) Sabalansky 1th Expo of Ardabil NGOs (14) (Copy) Sabalansky 1th Expo of Ardabil NGOs (12) (Copy) Sabalansky 1th Expo of Ardabil NGOs (11) (Copy) Sabalansky 1th Expo of Ardabil NGOs (10) (Copy) Sabalansky 1th Expo of Ardabil NGOs (8) (Copy)
Sabalansky 1th Expo of Ardabil NGOs (3) (Copy) Sabalansky 1th Expo of Ardabil NGOs (6) (Copy) Sabalansky 1th Expo of Ardabil NGOs (5) (Copy) Sabalansky 1th Expo of Ardabil NGOs (7) (Copy)

Sabalansky 1th Expo of Ardabil NGOs (4) (Copy)

[Google]

بایگانی شمسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *