گزارش جشنواره ساعت های آفتابی خرداد ۸۹

جشنواره ساعت های آفتابی در اردبیل _ آسمان سبلانجشنواره ساعت های آفتابی ، روز دوشنبه برابر با ۳۱ خرداد ۱۳۸۹ توسط واحد خواهران انجمن نجوم آسمان سبلان برگزار شد….

لطفا جهت مشاهده گزارش و تصاویر برنامه به ادامه مطلب مراجعه کنید:

انجمن نجوم آسمان سبلان اردبیل روز دوشنبه مورخ ۳۱/۳/۱۳۸۹ در محل پارک معلم از ساعت ۱۶ لغایت ۲۲ شب جشنواره ای به مناسبت ساعتهای آفتابی برگزار کرد.

در این جشنوراه که مسئولان برگزاری آن تعدادی از بانوان انجمن بود سعی شد بازدیدکنندگان را با انواع ساعتهای آفتابی و دیگر مسائل نجومی آشنا سازیم. این برنامه دارای بخش های خاص و علاقه مندان خاصی هم بود.

بخش های برنامه:

  1. معرفی ساعتهای آفتابی
  2. پخش فیلم و اسلاید نجومی
  3. نقاشی برای کودکان
  4. کارگاه آموزش نقشه خوانی و صورتهای فلکی
  5. پخش کلیپ رصدهای برگزار شده
  6. پرسش و پاسخ و بحث هایی در رابطه با آسمان
  7. رصد با تلسکوپ و دوربین دو چشمی

هرکدام از این بخش ها مورد توجه قشر خاصی از مردم قرار می گرفت. کودکان علاقه مند به نجوم بسیار زیبا نقاشی می کشیدند و به ما نشان می دادند درکشان از آسمان را. و در آخر جایزه ای هم دریافت می کردند.

بیشتر مردم علاقه داشتند به رصد از طریق تلسکوپ که مطمئنا هیچ کسی نیست که لذت دیدن ماه را از پشت تلسکوپ از دست دهد. و نیز بحث های نجومی که با حضور کارشناسان نجوم انجام میشد و میشد از گوشه گوشه های آن نکاتی جالب و تازه را همراه با دلایل معتبر علمی دریافت.

البته بیشتر مردم علاقه داشتند تا طرز کار ساعتهای آفتابی را که توسط کارشناسان انجمن ساخته شده بود را بدانند و از طرز کار آنها بسیار شگفت زده میشدند.

مطابق با پیش بینی هایی که از حیث وضعیت آب و هوایی انجام گرفته بود هوا آفتابی و صاف گزارش شده بود. ولی در اوایل کار بودیم که با بارش شدید باران و رگبار که همراه با تگرگ های بزرگ بود مواجه شدیم. اما این مسایل چیزی نبودند که از اراده ی کادر اجرایی بکاهند و جوانان انجمن همچنان با شکوه و صلابت به کار خویش ادامه دادند.

و اما در آخر جای دارد تشکر کنیم از تک تک دوستان عزیز که از جان و دل برای برگزاری این جشنواره تلاش کردند و امید باشد تا نتایج زحمات بی حد و اندازه یشان را دریافت کنند.

همکاری بچه‌های انجمن در نصب پلاکاردها

بارش تگرگ های بسیار بزرگ و غافلگیرکننده

و امااااا بارش شدید باران

آموزش صورفلکی با استفاده از راهنمای ماهانه آسمان شب

بخش نقاشی کودکان

بخش رصد آسمان و تربیع ماه

نمونه ای از نقاشی های ارسالی:

تصاویر برنامه از خانم عباسوند

بایگانی شمسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *