گزارش هفته جهانی نجوم اردبیل

نمایشگاه هفته جهانی نجوم ۱۳۹۷- ۲۰۱۸ در اردبیل

انجمن کاوشگران کیهان بیکران آسمان سبلان(انجمن نجوم اردبیل) نمایشگاهی را به مناسبت هفته جهانی نجوم  از ۹ الی ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در محل نگار خانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی برای بازدید عموم مردم، از ساعت ۸ صبح الی ۸ شب با هدف ترویج نجوم در بین عموم مردم با همکاری سازمان ها و ارگان های همکار، برگزار نمود.

این برنامه شامل بخش های مختلفی از جمله بخش محصولات نجومی تولید انجمن، نجوم و کودکان، بخش معرفی باشگاه نجوم اردبیل و کارگروه های تخصصی انجمن ، بخش کیهان شناسی و اخترفیزیک، بخش معرفی فعالیت های انجمن، بخش معرفی سیارات منظومه شمسی، بخش کارگروه هوافضا و هواپیماهای مدل، غرفه محصولات نجومی با همکاری سایت آسمان شب ایران،بخش معرفی مجلات و کتب معتبر علمی در زمینه نجوم از جمله مجلات نجوم و آسمان شب و اسکای اند تلسکوپ و…، بخش پاسخ به سوالات علمی و نجومی علاقمندان و… بود. در کنار این بخش ها گالری تصاویر ترجمه شده از دانشنامه تصویری بریتانیکا در بخش های مرتبط با نجوم با بیش از ۳۰ عدد تابلو نفیس به زبان فارسی  و همچنین عکس های کارگروه تخصصی عکاسی انجمن نجوم اردبیل که شامل ۱۵ تابلو  و ۲۰ عدد پوستر بود در این نمایشگاه جذابیت این برنامه را برای بازدید عموم دو چندان کرده بود. از جمله نقاط قوت این برنامه راه اندازی بخش انگلیسی برای بازدید کنندگان خارجی بود که با استقبال گرم آنها همراه بود.

نمایشگاه در روز ۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۱ صبح با حضور مسئولین ارشد استانی ازجمله مدیر کل محترم سازمان ورزش جوانان جناب آقای آقا خانی و همچنین مدیر کل محترم دفتر امور اجتماعی استانداری جناب آقای شفیعی رسماً افتتاح شد. این برنامه به مدت ۵روز برای بازدید عموم دایر بود.


گزارش عددی هفته جهانی نجوم:

طی برگزاری این برنامه ۴۰۰۰ نفر بازدید کننده در رده های سنی مختلف از جمله  مدارس استان اردبیل، آستارا, مشگین شهر و نمین ,  و همچنین خانواده ها و کودکان  و نوجوانان و میان سالان .

استقبال بی نظیر  ۱۰۰۰ نفری مردم اردبیل در ۳ روز رصد عمومی در محوطه شیخ صفی الدین اردبیلی  که در این رصد به تماشای سیارات زحل و  مشتری و همچنین ماه پرداختند.

بازدید ۲۰۰ نفر گردشگر خارجی از بخش انگلیسی مجموعه که برای اولین بار  با استقبال بی نظیری مواجه بود.

استقبال ۱۵۰ نفری  از ۳ گارگاه تخصصی برگزار شده  در حوضه نجوم در نگار خانه خطایی و ارایه گواهی به تمامی عزیزان.

کشیده شدن ۱۰۰نقاشی نجومی توسط خرد سالان و کودکان.

استقبال ۱۰۰ نفری از فیلم  علمی میان ستاره ای در نگار خانه خطایی.

استعداد یابی ۱۱ نفر از کود کان و جوانان اردبیلی در رشته نجوم که با هزینه انجمن پرورش داده خواهند شد.

استفاده از ۵۰ تابلو ۱۵۰ پوستر نجومی و بروز ترین و مجهز ترین تجهیزات نجوم استان.

باز تاب خبری هفته جهانی نجوم طی سه دوره  خبری و برنامه زنده استانی و بازتاب خبری میان ۱۰ گروه خبری استانی و کشوری.

در پایان از تمامی نهاد های دولتی و غیر دولتی از جمله اداره ورزش و جوانان، پژوهشسرای باباصفری و ادراه آموزش و پرورش استان اردبیل،معاونت اجتماعی استانداری اردبیل، سازمان میراث فرهنگی، شهرداری اردبیل،مدیریت کتابخانه های استان اردبیل، شرکت همراه اول، ، و کادر اجرایی محترم این نمایشگاه تقدیر و تشکر می نماییم.

گزارش تصویری:

 

 

 

 

پوستر برنامه:


دبیرخانه برگزاری هفته جهانی نجوم در اردبیل

روابط عمومی انجمن نجوم اردبیل

بایگانی شمسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حضور اعضای انجمن نجوم اردبیل در کنفرانس بین المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی

دکتر سالار عباسوند و صداقت به نمایندگی از انجمن نجوم آسمان سبلان اردبیل در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها که در پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار گردید
ادامه مطلب

دانش آموزان مدرسه راهیان صادق اردبیل به همراه دبیران از دفتر انجمن نجوم اردبیل (آسمان سبلان) بازدید کردند

این برنامه با سخنرانی مختصر در مورد معرفی انجمن نجوم اردبیل، تاریخچه و فعالیتهای ان آغاز شد. در ادامه برنامه آقای سالار عباسوند و آقای علی اردیبهشتی به سوالات نجومی دانش آموزان پاسخ دادند. در انتهای برنامه با استفاده از فیلتر متصل به تلسکوپ، رصد لکه های خورشیدی انجام شد.
ادامه مطلب