گزارش رصد مشترک با انجمن نجوم سپهر کاشان ۹۲/۴/۱۳

92-4-13-saggezchi-whit-sepehre-kashan-7تابستان طعم میوه های ترش و شیرینی است که طعم این میوه ها یادآور اجرام سماوی پرنور و داغ تابستانه در آسمان پرستاره شب های تابستانه اردبیل می باشد.

در این برنامه رصدی مشترک که در ۱۳ تیرماه ۱۳۹۲ برگزار شد، ۳۹ نفر از اعضای انجمن سپهر کاشان در کنار تعدادی از اعضای انجمن ستاره شناسان کیهان بیکران (آسمان سبلان) گرد هم آمدند تا زیبایی های گیتی را با یکدیگر نظاره گر باشند.

دوستان سپهر کاشانی پس از بازدید از رصد خانه مراغه در مسیر خود با گروه نجومی آیاز تبریز و ستاره شناسان کیهان بیکران (آسمان سبلان) دیداری داشته و دبیران دو انجمن تفاهم نامه همکاریِ ویژه برنامه هایی در زمینه نجوم و فضا را منعقد کردند.

مکان برگزاری این برنامه در اطراف سد سقزچی در کنار روستای سقزچی بود که وجود جاذبه هایی چون کوهستان و دریاچه و نزدیکی به جنگل فندقلو بر زیبایی آسمان این برنامه افزوده بود. ساعت ۱۷ راهی سایت رصدی شدیم و پس از طی مسافتی ۱٫۵ ساعته به منطقه مناسب رسیدیم ابتدا کارگاهی توسط آقای شجاعی در مورد اجرام سماوی و صور فلکی برگزار شد و اندکی بعد میهمانان ما از راه رسیده و مسئول انجمن سپهر کاشان سرکار خانم سعیدی پور گزارش و معرفی از برنامه ها و فعالیت های انجمن خود ارائه دادند و سپس دبیر انجمن نجوم اردبیل هم به معرفی کوتاه مجموعه و دستاورد های آن اشاره نمودند. پس از پذیرایی مختصری به مدت ۳ ساعت حاضرین مشغول رصد و عکاسی بودند تا اینکه با طلوع ماه به غروب این ویژه برنامه رصدی نزدیک شدیم و دوستان به محل اسکان خود انتقال یافتند و در ادامه بازدیدی از آبهای معدنی گرم شهرستان سرعین بعمل آمد.

در پایان جای دارد از زحمات جناب آقای رضا شجاع انزابی و سرکار خانم سعیدی پور و اعضای محترم انجمن نجوم سپهر کاشان و ستاره شناسان کیهان بیکران (آسمان سبلان) و تمامی دوستانی که یار و همراه ما در اجرا و هماهنگی این ویژه برنامه رصدی مشترک بودند تقدیر و تشکر نماییم.

با سپاس فراوان

کارگروه رصد و عکاسی نجومی

 ————————————————————————

تصاویر برنامه از نادر جمشیدی:

92 4 13 saggezchi whit sepehre kashan (1)

92 4 13 saggezchi whit sepehre kashan (4)

92 4 13 saggezchi whit sepehre kashan (5)

92 4 13 saggezchi whit sepehre kashan (6)

92 4 13 saggezchi whit sepehre kashan (7)

photo by N.Jamshidi

بایگانی شمسی

6 نظر درباره “گزارش رصد مشترک با انجمن نجوم سپهر کاشان ۹۲/۴/۱۳

  1. به دلیل طلوع ماه دیگه نتونستیم به ادامه رصد ادامه بدهیم ، حتما سعی ما به اینه که بتونیم زمان بیشتری رو برای دوستان برای رصد ایجاد کنیم

  2. سلام

    ممنون از اطلاع رسانی و ممنون از مهمان نوازی شما

    امیدوارم بتونیم در همه زمینه ها با همدیگر فعالیت مشترک داشته باشیم

    از اعضای انجمن نجوم سپهر هستم، اگرچه در این اردو حضور نداشتم و نتونستم شما رو ملاقات کنم اما دوست دارم شما و دوستان انجمن نجوم کیهان بیکران را ان شا الله در کاشان ببینم
    موفق و پیروز باشید

  3. دوست عزیز امین جان ، ممنون از دعوت تان حتما اگر فرصتی پیش آمده به شهر کاشان یک سری میزنیم.موفق و موید باشید

  4. با عرض سلام.تشکر از برنامه خوبتون.از اعضای انجمن نجوم کاشان هستم.تو عکس سومی شخصی که پشت تلسکوپه اگه دقت کنید داره تو فایندر دستگاه رو نگاه میکنه که عکس گرفته میشه. برا چشم فرد میگن ضرر داره اینجوری

  5. هرکجا هستم..باشم آسمان مال من است(سهراب سپهری)

    با سلام خدمت دوستان انجمن نجوم اردبیل آسمان سبلان

    باتشکر از برنامه رصدی ومیزبانی خوبتون و عذرخواهی بخاطر تاخیر ما در برنامه.

    امیدواریم هرچه زودتر ما میزبان شما در شهر کاشان باشیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حضور اعضای انجمن نجوم اردبیل در کنفرانس بین المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی

دکتر سالار عباسوند و صداقت به نمایندگی از انجمن نجوم آسمان سبلان اردبیل در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها که در پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار گردید
ادامه مطلب

دانش آموزان مدرسه راهیان صادق اردبیل به همراه دبیران از دفتر انجمن نجوم اردبیل (آسمان سبلان) بازدید کردند

این برنامه با سخنرانی مختصر در مورد معرفی انجمن نجوم اردبیل، تاریخچه و فعالیتهای ان آغاز شد. در ادامه برنامه آقای سالار عباسوند و آقای علی اردیبهشتی به سوالات نجومی دانش آموزان پاسخ دادند. در انتهای برنامه با استفاده از فیلتر متصل به تلسکوپ، رصد لکه های خورشیدی انجام شد.
ادامه مطلب