گزارش نهمین باشگاه نجوم اردبیل – ۲-۴-۱۳۹۲

بنام خالق آسمان و زمین

Picture8در آستانه ورود انجمن نجوم به نهمین سال تأسیس خود و به متاسبت هفته جوان انجمن نجوم ستاره شناسان کیهان بیکران (آسمان سبلان) برنامه های ویژه ای را تدارک دیده است. نهمین باشگاه نجوم اردبیل به مناسبت هفته جوان و در شب نیمه شعبان زمانی که ماه در بیشترین تلالؤ خود برای شادباش برای ظهور حضرت مهدی (عج) می درخشد، برگزار شد.

برنامه باشگاه نهم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری گرامی جناب آقای علیمی آغاز گردید.

سرآغاز کلام با مجری خوشلحن برنامه جناب آقای جمشیدی درباره سین برنامه بود.  سپس از آقای  رضـا برنجئان برای ارایه مقاله خود تحت عنوان «ساختار منظومه شمسی» دعوت بعمل آمد که مطالبی در ارتباط با ساختار و چگونگی تشکیل خورشید و خصوصیات ۸سیاره منظومه شمسی در قسمت های مختلف این مقاله را تشکیل میدادند. همچنین ایشان در ارتباط با نحوه تولد و سیر تکامل ستارگان و سایر اجرام آسمانی توضیحات مختصری ارائه دادند .

همچنین پس از ایشان آقای نادر جمشیدی مقاله ای تحت عنوان معرفی دانشمندان با موضوع غیاث الدین جمشید کاشانی ارایه نمودند که در این باشگاه به تاریخچه علمی و دستاوردهای فنی و مهندسی و اکتشافات ریاضی و تقریب های نجومی  این  دانشمند ایرانی پرداختند. ایشان همچنین در بخش دیگری به معرفی کارگروه های انجمن به ویژه کارگروه های (عکاسی نجومی و تاریخ علم پرداختند) و از علاقه مندان جهت همکاری دعوت بعمل آوردند.

در این میان مسابقه نجومی نهمین باشگاه مطرح و پس از استراحت کوتاه مقاله بعدی تحت عنوان آشنایی با نرم افزارهای نجومی و شیوه کار با آنها ارایه شد.  در فیما بین مقالات حضار به طرح سوالات خود پرداخته و به تبادل نظرات خود با مشارکت ارایه دهندگان مقاله پرداختند که این قسمت مورد توجه بسیار حضار واقع شد.

قسمت جذاب جدیدترین رویداد ها و اخبار نجومی اینبار نیز توسط دبیر سرویس خبری انجمن خانم نگین عباسوند ارایه شد. به دلیل افزایش طول ساعات روز و درخواست دوستان شرکت کننده در برگه های نظر سنجی ساعت برنامه از دو ساعت به ۲٫۵ ساعت افزایش پیدا کرد. که امید است با نظرات سازنده عوامل اجرایی برنامه بتوانیم کیفیت و تنوع برنامه ها را ارتقا ببخشیم.

در پایان از تمامی دوستان عزیزی که یار همراه ما در اجرای این برنامه بودند تقدیر تشکر نماییم . همچنین از مسئولین محترم اداره کل ورزش و جوانان اردبیل که این بار با حضور خود زینت بخش برنامه ما در هفته جوان بودند برای حمایت های بی دریغشان تقدیر ویژه ای بعمل آوریم.

————————-

«برندگان قرعه کشی باشگاه نهم »

مسابقه نجومی:

  • جناب آقای مهدی داننده
  • جناب آقای کامیار سربلند

تکمیل فرم نظرسنجی:

  • جناب آقای سجاد نورمحمدی

لطفا برای مشاهده اسامی برندگان مسابقات و برندگان فرم های نظر سنجی همه باشگاه های نجوم اردبیل اینجا کلیک نمایید.

 

دانلود مقاله:

 

نمونه پوستر برنامه:

Final 9th Club

 تصاویر برنامه :

9th ACC 92 4 2 sabalansky.com  (1)

9th ACC 92 4 2 sabalansky.com  (2)

9th ACC 92 4 2 sabalansky.com  (3)

9th ACC 92 4 2 sabalansky.com  (4)

9th ACC 92 4 2 sabalansky.com  (5)

9th ACC 92 4 2 sabalansky.com  (7)

9th ACC 92 4 2 sabalansky.com  (8)

9th ACC 92 4 2 sabalansky.com  (9)

9th ACC 92 4 2 sabalansky.com  (12)

ارایه بخش خبری توسط خانم عباسوند

تصاویر برنامه توسط پیمان رحیم زاده

بایگانی شمسی

2 نظر درباره “گزارش نهمین باشگاه نجوم اردبیل – ۲-۴-۱۳۹۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حضور اعضای انجمن نجوم اردبیل در کنفرانس بین المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی

دکتر سالار عباسوند و صداقت به نمایندگی از انجمن نجوم آسمان سبلان اردبیل در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها که در پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار گردید
ادامه مطلب

دانش آموزان مدرسه راهیان صادق اردبیل به همراه دبیران از دفتر انجمن نجوم اردبیل (آسمان سبلان) بازدید کردند

این برنامه با سخنرانی مختصر در مورد معرفی انجمن نجوم اردبیل، تاریخچه و فعالیتهای ان آغاز شد. در ادامه برنامه آقای سالار عباسوند و آقای علی اردیبهشتی به سوالات نجومی دانش آموزان پاسخ دادند. در انتهای برنامه با استفاده از فیلتر متصل به تلسکوپ، رصد لکه های خورشیدی انجام شد.
ادامه مطلب