گزارش رصد قینرچه مشگین شهر -سال ۱۳۹۲

fgdfgetuoiopبا فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و رویت هلال زیبای رمضان در افق های سبلان و پس از یک ماه بندگی و نزدیکی بیشتر با خالق آسمان پر ستاره شب نوبت آن رسید تا  دل به دریای بیکران آسمان شب زده و راهی رصدی تابستانه در فصل میوه های آب دار شویم.

پس از هماهنگی های لازم برای  امور مربوط به ثبت نام و بیمه حاضرین در این برنامه ، نوبت آن رسید تا این بار راهی شهرستان مشگین شهر یکی از زیباترین شهرستان های استان اردبیل شویم و آبگرم قینرچه را که داغترین چشمه آبگرم در کل سیاره زمین می باشد، شویم  و در نزدیکی روستای دیزو اردو بزنیم.

پس از رسیدن به قینرچه راهی اطراف روستای دیزو از روستاهای مشگین شهر شده و مدتی در طبیعت آن پیاده روی کردیم تا به یک سایت مناسب رصدی از لحاظ پارامتر های یک سایت رصدی شویم. سپس کمپ زده و آماده افطار شویم، مسئولین انجمن برای افطاری برای شرکت کنندگان در این برنامه تدارک مفصلی دیده بودند.  پس از صرف افطاری به اقامه نماز مشغول شده و سپس آقای شجاعی به ارایه کارگاهی به اعضای کارگروه تخصصی عکاسی در مورد زمینه های کاری کارگروه رصد، پرداختند در ادامه کارگروه عکاسی به ثبت تصاویری زیبا از طبیعت آسمان شب مشغول شدند سپس حاضرین از نزدیک با تلسکوپ های موجود آشنا شده و نحوه کار با این تلسکوپ ها و جرم یابی را تمرین کردند. در ادامه کارگاهی در مورد پروژه های رصدی توسط آقای رضا شجاع مسئول کارگروه رصد برای حاضرین ارایه شد.

در نیمه های شب به لحاظ شرعی این بار اندکی زودتر از معمول برای حاضر شدن سر سفره سحری ساعت ۲ به سمت اردبیل حرکت کردیم. در پایان از تمامی دوستان عزیزی که برای هماهنگی و اجرای این برنامه تلاش نموده بودند تقدیر و تشکر می نماییم. همچنین از اداره کل ورزش و جوانان به خاطر تسهیل امور هماهنگی این برنامه تشکر می نماییم.

با سپاس

 کارگروه رصد

 تصاویر برنامه :

92 5 15 gaynarche (1) (Copy)

92 5 15 gaynarche (2) (Copy)

92 5 15 gaynarche (3) (Copy)

92 5 15 gaynarche (5) (Copy)

92 5 15 gaynarche (7) (Copy)

92 5 15 gaynarche (8) (Copy)

92 5 15 gaynarche (10) (Copy)

92 5 15 gaynarche (11) (Copy)

92 5 15 gaynarche (12) (Copy)

92 5 15 gaynarche (9) (Copy)

92 5 15 gaynarche (14) (Copy)92 5 15 gaynarche (15) (Copy)

لطفا برای مشاهدده عکس زیر به صورت ۳۶۰ درجه بر روی آن کلیک نمایید.

pano 360 gaynarche

فایل ۳۶۰ درجه واقعیت مجازی از شب رصدی رو نیز میتوانید با کلیک اینجا دانلود نمایید. (لطفا این فایل را با نرم افزار Quick Time Player باز نمایید.)

Photo by SOHA

بایگانی شمسی

4 نظر درباره “گزارش رصد قینرچه مشگین شهر -سال ۱۳۹۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *