گزارش یازدهمین گردهمایی نجوم اردبیل ۳۱-۵-۹۲

Picture8مرداد ماه با همه خاطرات خوب و شیرینش و زیبایی ها و مسافرت هایش به پایان خود نزدیک می شود در آخرین ساعات این ماه داغ تابستانی طبق روال ماه های گذشته باشگاه نجوم اردبیل به پنج سالگی خود و به گذشت یک سال از آغاز شروع بکار دوباره اش نزدیک می شود. …

یازدهمین باشگاه نجوم اردبیل پنجشنبه روزی با هدف ارایه جدیدترین اخبار در حوزه نجوم و هوافضا و ارایه مقالات جدید در مورد دانش پایه نجوم و استفاده از سخنرانی ها و مطالب اساتید و کارشناسان نجوم استان اردبیل در ۳۱ مرداد ماه ۱۳۹۲ و در سالن کنفرانس استادیوم رضازاده توسط انجمن ستاره شناسان کیهان بیکران (آسمان سبلان) و با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل و کمیته اجرایی باشگاه نجوم اردبیل از ساعت ۱۷ الی ۱۹ برگزار شد.

برنامه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری گرامی‌جناب آقای علیرضا علیمی‌آغاز گردید. سپس مجری برنامه جناب آقای نادر جمشیدی به ارایه توضیحاتی درباره سین برنامه پرداختند و در ادامه از خانم ویدا رضایی برای ارایه مقاله اول این باشگاه با عنوان “منظومه شمسی”دعوت بعمل آوردند. خانم رضایی در مقاله خود به معرفی تعدادی از سیارات منظومه شمسی پرداخته و به توضیح فیزیک و دینامیک آن سیارات و تعدادی از مامورت های فضایی مرتبط با آن سیارات پرداختند. پس  از مقاله ایشان کلیپی در مورد فعالیت های نجومی در اردبیل توسط انفورماتیک باشگاه پخش گردید. در ادامه  مقاله کارگروه تاریخ علم با ارایه آقای نادر جمشیدی خدمت حضار ارایه گردید؛ موضوع بخش تاریخ علم این ماه کوشیار گیلانی از دانشمندان و ستاره شناسان بنام ایرانی در قرن چهارم و پنجم هـ.ق بود.

در ادامه مقاله دوم با عنوان ” موشک ها و ماهواره ها” توسط آقای بابک آزاد از اعضای شورای مرکزی انجمن ستاره شناسان کیهان بیکران ارایه شد که گرافیک این مقاله بسیار زیبا طراحی شده بود و در پایان حضار به طرح سوالات خود از آقای آزاد پرداختند.

در ادامه بخش شیرین و جذاب جدیدنرین اخبار دنیای ستاره شناسی و رویداد های آسمان شب توسط دبیر سرویس خبری این انجمن خانم نگین عباسوند ارایه شد. سپس  آقای امید کریمی بازرس انجمن به ارایه بخش جدید و ثابت ماهانه اصطلاحات نجومی پرداختند که در این قسمت به توضیح مقارنه و مقابله و آلودگی نوری و گرفت و اختفاهای نجومی به صورت مختصر پرداختند. در ادامه کلیپی از لحظه بیگ بنگ تا پیدایش حیات بر روی زمین پخش شد.

سپس  دبیر انجمن به ارایه قسمتی با عنوان معرفی کتب نجومی با موضوع کتابهای مرجع رصدی پرداختند که در این بخش ۷ نسخه  از معروفترین و بهترین کتاب های نجوم رصدی به صورت پاور پوینت با توضیحات تکمیلی تر و معرفی نویسندگان و انتشارات و نقد تعدادی از آن کتاب ها خدمت حاضران در این برنامه ارایه شد.

در قسمت پایانی به قید قرعه به برندگان مسابقه نجومی این برنامه جوایز نفیسی از طرف این انجمن اهدا شده و از ارایه دهندگان مقاله با لوح سپاس تقدیر بعمل آمد.

در پایان از تمامی‌دوستان عزیزی که یار همراه ما در اجرای این برنامه بودند به ویژه مسئولین محترم اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل و کادر زحمتکش استادیوم رضازاده اردبیل و کمیته اجرایی باشگاه نجوم و هوافضای اردبیل تقدیر و تشکر می نماییم.

————————————-

«برندگان قرعه کشی باشگاه یازدهم»

مسابقه نجومی: آقای ابوالفضل ادیبی و  خانم لیلا مقداری

تکمیل فرم نظرسنجی: خانم زینب مقداری

————————————-

دانلود مقالات:

————————————-

نمونه پوستر برنامه:

 Slide1

————————————–

تصاویر برنامه :

لطفا برای مشاهده تصاویر در سایز بزرگتر بر روی تصویر مورد نظر کلیک نمایید!

ACA 92 5 31 11th   (6)

ACA 92 5 31 11th   (2)ACA 92 5 31 11th   (3)

ACA 92 5 31 11th   (4)

ACA 92 5 31 11th   (5)

Photo By H.Jahanghiri & M.Soknaei

بایگانی شمسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *