گزارش چهارمین باشگاه نجوم اردبیل-۴th AAC report

چهارمین باشگاه نجوم اردبیل با همکاری اداره کل ورزش وجوانان  استان  اردبیل ، جهاد دانشگاهی و انجمن  ستاره شناسان  کیهان بیکران (آسمان سبلان) در مورخه ۲۵ آبان ۱۳۹۱ هـ.ش در سالن کنفرانس استادیوم رضازاده برگزار گردید.

چهارمین باشگاه نجوم اردبیل با همکاری اداره کل ورزش وجوانان  استان  اردبیل ، جهاد دانشگاهی و انجمن  ستاره شناسان  کیهان بیکران (آسمان سبلان) در مورخه ۲۵ آبان ۱۳۹۱ هـ.ش در سالن کنفرانس استادیوم رضازاده برگزار گردید.

محور این برنامه بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی بود که به همین خاطر ویژه برنامه کارگاه مبانی رصد آسمان و دستاوردهای خواجه نصیرالدین طوسی توسط دبیر انجمن و با همکاری جهاد دانشگاهی استان اردبیل برگزار شد.

پس از قرائت قرآن کریم جناب آقای نادر جمشیدی مجری برنامه به ارائه توضیحات کوتاهی در مورد سین برنامه  پرداختند و از  خانم خروشی مدیر فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل دعوت نمودند تا در مورد بزرگداشت  خواجه نصیر الدین طوسی  و معرفی  جهاد دانشگاهی سخنان خود ایراد فرمایند.

نجیبه خروشی، مدیرفرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل در این کارگاه که در سالن جلسه ورزشگاه رضازاده اردبیل برگزار شد، با بیان اینکه ایران اسلامی با فرهنگ غنی و دیرین خود در شکل‌گیری تمدن‌های جهانی دخیل بوده است، افزود: برای ارج نهادن به این اندیشه‌های علمی و اسلامی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و برای معرفی مفاخر ایران اسلامی طرح بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی را برگزار می‌کند.

پس از ایشان ریاست انجمن کارگاه  ویژه  این برنامه  را  با عنوان «عظمت  نگاه» و محور رصد آسمان برگزار نمودند.مربی کارگاه نجوم نیز با اشاره به نقش خواجه نصیرالدین طوسی در زمینه نجوم و دستاورهای بزرگ علمی ایشان گفت: برگزاری آیین نکوداشت این دانشمندان و تبیین تأثیرات علمی و سیاسی آن‌ها در بین دانشجویان، بیان‌گر قدرشناسی نسل حاضر و نهاد‌های اجتماعی از گنجینه‌های خویش است.

برنامه بعدی پخش  کلیپ ویژه  ای با عنوان «بهشت منجمان» از مجموعه تصاویر رصد خانه های جنوب اروپا بود.این تصاویرتوسط تیم آقای بابک امین تفرشی عکاس ایرانی در پروژهTWAN و از مجموعه ESO بود که از جانب ESO به انجمن ارسال شده است.

در ادامه خانم نگین عباسوند جدیدترین اخبار نجومی باشگاه آبانماه را ارئه دادتد که  سپس آقای جمشیدی سوالات تستی  این باشگاه را مطرح نموده و  سوال ویژه  تشریحی را از طرف معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان مطرح نمودند.

سپس پذیرایی از حضار صورت پذیرفت و در ادامه جناب آقای حامد جهانگیری مقاله خود را با عنوان کاوشگر مریخی کنجکاوری ارائه دادند. ایشان در این مقاله به معرفی ساختار پروژه و آزمایشگر پرداخته و بابک فردوسی مدیر پرواز ایرانی این کاوشگر را معرفی نمودند.

در ادامه یک مصاحبه ی ویدئویی با آقای محمد حسین رازبین از اعضای هیات موسس انجمن و دانشجوی دکتری از دانشگاه گوتینگن آلمان و از کارکنان موسسه تحقیقاتی ماکس پلانگ آلمان با عنوان معرفی پروژه های کیهان شناسی و فیزیک برگزار شد.

در ادامه از آقای سالار عباسوند  از اعضای هیات موسس و مسئول کارگروه های تخصصی انجمن دعوت شد تا به تبیین برنامه آتی انجمن بپردازند. ایشان از شروع به فعالیت کارگروه های تخصصی انجمن اطلاع داده و جایزه ابوریحانی بیرونی را در اردبیل معرفی نمودند.

در پایان دبیر اجرایی باشگاه نجوم اردبیل و نجیبه خروشی با اهدای لوح سپاس از دست اندرکاران این برنامه تقیر نمودند.

لازم به ذکر می‌باشد که دوستان عزیز میتوانند تا ۱۵ آذر ماه نسبت به تحویل برگه‌های مسابقه مشروح به دفتر انجمن که از طرف اداره ورزش و جوانان اردبیل مطرح شده است اقدام نمایند، جهت سهولت دوستان میتوانند جواب این سوال را به صورت ایمیل به پست الکترونیک انجمن به آدرس : savalansky@Gmail.com  ارسال نمایند. به دو نفر از برگزیدگان از طرف اداره مذکور جوایز نفیسی اعطا خواهد شد. توصیه می‌شود که متن سوالات را حد اقل در دو برگه A4 به دفتر انجمن تحویل داده یا به ایمیل انجمن ارسال فرمایند. لطف نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را قید فرمایید.

سوال مسابقه مشروح :

آیا توسعه علم نجوم می‌تواند دستیابی به تمدن اسلامی‌را تسریع کند؟ چگونه؟

در پایان جای دارد تا از اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل ، جهاد دانشگاهی استان اردبیل و کارگروه باشگاه نجوم اردبیل در انجمن ستاره شناسان کیهان بیکران (آسمان سبلان) و تمامی عزیزانی که یار و همراه ما در اجرای این برنامه بودند تقدیر و تشکر نماییم.

 ———————————————————————–

 اسامی برگزیدگان مسابقه به ترتیب زیر می باشد:

اسامی‌برندگان قرعه کشی مسابقه سوالات تستی باشگاه چهارم ۲۵ آبانماه ۱۳۹۱:

  • جناب آقای علی عصائی
  • سرکارخانم نگین عباسوند

برنده قرعه کشی برگه‌های نظر سنجی

  • سرکار خانم مسها بنائی(فرم شماره۱۲)

————————————————————————

لینک های مرتبط و خبر این برنامه در سایر وبسایت ها و خبر گزاری ها:

————————————————————————-
پوستر های برنامه:

————————————————————————-

تصاویر برنامه:

آقای جمشیدی مجری برنامه

 

مدیر فرهنگی جهاد دانشگاهی اردبیل – خانم خروشی

 

خانم نگین عباسوند – مجری بخش جدید ترین رویداد های علمی و نجومی

 

آقای حامد جهانگیری – عضو انجمن و ارائه دهنده مقاله مریخ نورد کنجکاوی

تصاویر از آقای علی عصایی و آقای زینالی

بایگانی شمسی

یک فکر در مورد “گزارش چهارمین باشگاه نجوم اردبیل-۴th AAC report

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *