گزارش سومین باشگاه نجوم اردبیل

بوی مهر ، بوی ماه مدرسه ، ماهی که همه را یاد دفتر و مشق و کتاب میاندازه ، سومین باشگاه نجوم اردبیل اینبار با برنامه های متنوع تر ، در ماه مهر ماه مدرسه برگزار گردید.

برای مشاهده گزارش کامل لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

سومین باشگاه نجوم اردبیل روز پنجشنبه ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۱ از ساعت ۱۵ در سالن کنفرانس های استادیوم ۶۰۰۰ نفری رضازاده اردبیل توسط انجمن ستاره شناسان کیهان بیکران و حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل برگزار گردید.

هدف از اجرای این باشگاه تقویت بنیه علمی اعضا و گرایش نجوم آماتوری ایران به سمت پی گیری تخصصی تر مباحث نجومی و گردهمایی منجمان استان و علاقه مندان به دانش زیبای ستاره شناسی و هوا فضا می باشد و… می باشد. که در آن به ارائه کارکاه های تخصصی و ارائه جدیدترین اخبار پیرامون نجوم پرداخته می شود.

این برنامه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید  شروع شد ، سپس جناب آقای نادر جمشیدی مجری خوشلحن برنامه به ارائه سین برنامه پرداختند ، سپس جناب آقای شجاعی مقاله خود را تحت موضوع نسبیت و قضیه همزمانی ارائه نمودند که به دلیل ارائه تصاویر و اسلاید های جدید مورد توجه حضار قرار گرفت.

پس از ایشان کلیپ سقوط آزاد فلیکس بومگاتنر چتر باز اطریشی که با پرش از ارتفاع ۳۶ کیلومتری رکورد سقوط آزاد را شکست ؛ پخش شد.

در ادامه خانم نگین عباسوند به ارائه جدید ترین اخبار پیرامون نجوم و هوافضا پرداختند. این قسمت یکی از جذاب ترین بخش های باشگاه می باشد که با نمایش تصاویر مرتبط ، جذاب تر هم می گردد. پس از خبر پذیرایی از حضار صورت گرفت.

پس از آن ریاست انجمن مقاله خود را با عنوان شگفتی های سیاره سرخ در مورد مریخ و ماموریت های فضایی به سیاره مریخ ارایه نمودند که مقاله ایشان همراه بود با پرسش و پاسخ هایی از جمع که روشی جدید در باشگاه برای ارائه مقالات بعدی مورد توجه قرار گرفت .

در پایان قرعه کشی مسابقه سومین باشگاه توسط جناب آقای محمدنیا معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان صورت گرفت و به ۵ نفر از شرکت کنندگان که به اکثر سوالات جواب صحیح داده بودند جوایزی از طرف انجمن ارایه شد.

در پایان سوالی هم از سوی اداره ورزش و جوانان استان اردبیل مطرح شد که از دوستان دعوت می شود تا پاسخ خود را در یک برگ A4 نوشته و به مسئولین مربوطه در چهارمین باشگاه نجوم اردبیل در ۲۵ آبان  ماه ارایه نمایند. پس از داوری به بهترین نظر جایزه ای تعلق خواهد گرفت.

آیا توسعه علم نجوم می تواند دستیابی به تمدن اسلامی را تسریع کند ؟ چگونه ؟

در پایان از زحمات تمامی دوستانی که یار و همراه ما در اجرای این برنامه بودند به ویژه اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل ، معاونت ورزش جناب آقای برادران و معاونت جوانان جناب آقای محمدنیا تقدیر و تشکر می گردد.

————————————-

تصاویر برنامه :

تصاویر از آقایان پیمان رحیم زاده

پوستر برنامه از آقای رضا احدی

بایگانی شمسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *